رسمی؛ ستاره سابق بایرن مونیخ و یوونتوس مربی فینالیست جام جهانی شد

رسمی؛ ستاره سابق بایرن مونیخ و یوونتوس مربی فینالیست جام جهانی شد

پایگاه خبری فوتبالی - ماریو مانژوکیچ مهاجم کروات اسبق تیم‌های بایرن مونیخ و یوونتوس، به عنوان کمک مربی در تیم ملی کشورش مشغول به کار شد. 

به گزارش فوتبالی، ماریو مانژوکیچ پس از شش ماه حضور در میلان، در پایان فصل 2020-21 از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. مانژو سی و پنج ساله 89 بار برای تیم ملی کرواسی به میدان رفته بود و توانسته 33 بار برای کشورش گلزنی کند. او در رسیدن کرواسی به فینال جام جهانی 2018 روسیه، نقش مهمی ایفا کرد، اما در فینال نتوانستند حریف فرانسه شوند. 

مانژوکیچ در بایرن مونیخ خودش را به عنوان یکی از سطح بالاترین مهاجم دنیا مطرح کرد و سپس همراه با باواریایی‌ها، فاتح لیگ قهرمانان اروپا و سه گانه شد. او سپس با مبلغ 22 میلیون یورو به اتلتیکو مادرید فروخته و در نهایت در سال 2015 به یوونتوس پیوست. 

او در طول 3 حضورش در بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید، موفق به زدن 44 گل در 162 بازی شده بود. مانژوکیچ پنج فصل را نیز در تورین سپری کرد و در قدم بعدی، به الدحیل قطر پیوست. او در نهایت، در ژانویه 2021 راهی میلان شد، اما به خاطر مصدومیت‌های پی در پی، فقط 11 بار با پیراهن روسونری بازی کرد و در نهایت تصمیم به خداحافظی از دنیای مستطیل سبز گرفت.

4416