مقایسه وضعیت دفاعی پرسپولیس در 5 فصل اخیر؛ هشدار برای یحیی

مقایسه وضعیت دفاعی پرسپولیس در 5 فصل اخیر؛ هشدار برای یحیی

پایگاه خبری فوتبالی- آمار خط دفاعی پرسپولیس در 5 دوره گذشته لیگ برتر چگونه بوده است؟

به گزارش فوتبالی، در تمام 5 فصل گذشته که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد، گل زدن به این تیم اصلا کار راحتی نبود اما امسال شرایط برای تیم یحیی گل‌محمدی تغییر کرده و این تیم در هر 5 بازی ابتدایی‌اش در لیگ گل خورده و این اتفاق، برای مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، قطعا موضوع خوشایندی نیست به خصوص آنکه شاگردان یحیی تنها تیمی هستند که نتوانسته‌اند در هیچکدام از بازیهای این فصل، کلین‌شیت کنند.

پرسپولیس در حالی آمار خوبی در فاز دفاعی ندارد که در 5 فصل گذشته، قدرت دفاعی این تیم، یکی از دلایل قهرمانی قرمزها در لیگ برتر بود.

از لیگ شانزدهم و اولین قهرمانی پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ شروع کنیم. آنها در پنج هفته اول به ترتیب به مصاف سایپا، فولاد، گسترش فولاد، صبای قم و تراکتور رفتند که تنها تیمی که موفق شد به پرسپولیس گل بزند، فولاد بود که در ورزشگاه آزادی دروازه این تیم را باز کرد.

در لیگ هفدهم، این تیم در پنج هفته اول به ترتیب به مصاف فولاد، تراکتور، نفت تهران، سیاه‌جامگان و گسترش فولاد رفت که شاگردان برانکو در 5 هفته اول 3 بار موفق به کلین‌شیت شدند و تنها 2 بار دروازه این تیم مقابل تراکتور در تبریز و سیاه جامگان باز شد.

در لیگ هجدهم که پرسپولیس قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را جشن گرفت، آنها در 5 بازی ابتدایی‌شان به ترتیب به مصاف پدیده، فولاد خوزستان، استقلال خوزستان، نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان رفتند که قرمزها موفق شدند 4 کلین شیت به ثبت برسانند و تنها صنعت نفت توانست به این تیم گل بزند.

در لیگ نوزدهم که گابریل کالدرون جای برانکو را روی نیمکت پرسپولیس گرفته بود، شاگردان این مربی آرژانتینی در پنج هفته اول موفق به ثبت 3 کلین‌شیت شدند. پرسپولیس در پنج هفته اول به ترتیب به مصاف پارس جنوبی جم، تراکتور، صنعت نفت، استقلال و سپاهان رفت که فقط از تراکتور و سپاهان گل خورد.

در لیگ بیستم که یحیی گل‌محمدی از ابتدا هدایت پرسپولیس را به عهده داشت، قرمزها به ترتیب با سایپا، صنعت نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان، شهرخودرو و نساجی بازی کردند که در پایان موفق به ثبت 4 کلین شیت شدند و دروازه این تیم تنها در زمین باتلاق وطنی قائمشهر باز شد.

7655