دو مهاجم شماره 9 گواردیولا و ژاوی در آغاز کار در بارسلونا

دو مهاجم شماره 9 گواردیولا و ژاوی در آغاز کار در بارسلونا

پایگاه خبری فوتبالی - ژاوی هرناندز شب گذشته در این هفته از رقابت های لالیگا به همراه بارسلونا به مصاف اسپانیول رفت و توانست با نتیجه یک بر صفر این تیم را شکست دهد و بدین ترتیب در اولین بازی خود به عنوان سرمربی بارسلونا درخشان ظاهر شد و توانست با بُرد کار خود را آغاز کند.

به گزارش فوتبالی، در این بازی تک گل بارسلونا را ممفیس دیپای از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. دپای این پنالتی را خودش گرفت و در تلاش بود تا به ژاوی هرناندز نشان دهد که یک مهاجم قابل اعتماد است و ژاوی باید از او در پست خط حمله تیم خود استفاده کند و اعتماد ویژه ای به او داشته باشد. در واقع ممفیس دپای بازیکن شماره 9 ژاوی هرناندز در اولین فصل حضورش در بارسلونا به عنوان سرمربی است.

اما ژاوی توسط خیلی ها با پپ گواردیولا مقایسه می شود و بسیاری معتقدند که ژاوی هرناندز می تواند گواردیولای جدید بارسلونا باشد. گواردیولا که فصل 2008/09 اولین فصل حضورش به عنوان سرمربی بارسلونا بود، در آن زمان ساموئل اتوئو را به عنوان مهاجم شماره 9 خود داشت که البته او در پایان آن فصل جدا شد و گواردیولا به طور کلی اعتقادی به مهاجم های شماره 9 نداشت چرا که سبک تیم او به شکلی است که نیازی به مهاجم تمام کننده ندارد.

1470