فرمول یک| قهرمانی همیلتون در حضور مهدوی‌کیا/ رونمایی از جام جهانی/ آلونسو هم به روی سکو رفت (عکس)

فرمول یک| قهرمانی همیلتون در حضور مهدوی‌کیا/ رونمایی از جام جهانی/ آلونسو هم به روی سکو رفت (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- مرحله بیستم از مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان با برتری راننده انگلیسی تیم مرسدس به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، بیستمین مرحله از مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان، درست یک سال قبل از آغاز جام جهانی فوتبال 2022 قطر در پیست لوسیل باپیش‌تازی لوئیس همیلتون، راننده انگلیسی تیم مرسدس برگزار شد و با برتری او نیز به پایان رسید.

مسئولان برگزاری مسابقات، پیش از شروع مسابقه، جام قهرمانی این گرندپری را در کنار جام جهانی فوتبال به نمایش گذاشتند.

مهدی مهدوی‌کیا، جان تری، دیوید بکام و آندره‌آ پیرلو، اسطورهای ‌سرشناس جهان فوتبال، میهمان قطری‌ها در روز پایانی فرمول یک بودند.

والتری بوتاس، راننده فنلاندی تیم مرسدس به دلیل عدم توجه به پرچم زرد و کم نکردن سرعتش، 3 پله در دور تعیین خط، جریمه شد و مسابقه را از جایگاه ششم شروع کرد. مکس فرستاپن، راننده هلندی تیم ردبول نیز به دلیل مشابه، 5 پله جریمه شد و ریس را از جایگاه هفتم آغاز کرد.

لاستیک ماشین والتری بوتاس در دور سی و سوم، پنجر شد ولی او پس از رفع این مشکل به مسابقه برگشت.

مکس فرستاپن پس از همیلتون از خط پایان گذشت و نفر سوم نیز، فرناندو آلونسو، راننده کهنه‌کار اسپانیایی بود. او از سال 2014 تاکنون روی سکوی قهرمانی نرفته بود.

بوتاس و نیکولاس لطیفی به دلیل مشکلاتی که در تایرهای خود داشتند به خط پایان نرسیدند.

فرستاپن در پایان این گرندپری با 351.5 امتیاز همچنان صدرنشین است و همیلتون با 8 امتیاز کمتر (343.5) در مکان دوم قرار دارد. تنها 2 گرندپری دیگر تا پایان فصل 2021 باقی مانده است.

مرحله بیست و یکم و ماقبل پایانی فصل جاری مسابقات F1 در پیست جده عربستان برگزار خواهد شد.

۴۱۵۴