سوال روز/ چرا خط دفاع پرسپولیس نفوذناپذیر نیست؟

سوال روز/ چرا خط دفاع پرسپولیس نفوذناپذیر نیست؟

پایگاه خبری فوتبالی- آیا مدافعان پرسپولیس در گل‌های دریافتی تیمشان مقصر بودند؟

به گزارش فوتبالی، قرمزها در شرایطی آمار ضعیفی را در خط دفاعی‌ خود طی 5 بازی نخست فصل بجا گذاشته که در 5 فصلی که قهرمان شدند همواره عنوان بهترین خط دفاع را به خود اختصاص داده بود آن هم در شرایطی که در تمام این فصول بهترین خط حمله را در اختیار نداشت. 

شاید حیرت‌آور به نظر برسد اما از بین 16 تیم این فصل رقابت‌های لیگ برتر، تنها یک تیم موفق به کلین‌شیت نشده و آن تیم، پرسپولیس بوده است. قرمزها همان تیمی هستند که در چند سال گذشته همواره به خاطر توانایی‌های فوق‌العاده دفاعی‌شان در فوتبال ایران به موفقیت رسیده‌اند و حالا دیگر خبری از این توانایی نیست. 

اینکه پرسپولیس به همین سادگی گل دریافت می‌کند، تنها ایراد دروازه‌بان‌های این تیم نیست، قرمزها در خط هافبک و خط دفاعی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و همین مساله، موجب شده دیگر خبری از یک دفاع نفوذناپذیر برای یحیی و تیمش نباشد. 

آنچه مشخص است بدون این خصوصیت بارز، پرسپولیس شانس چندانی برای بردن لیگ ندارد، چراکه اساسا قهرمانی در یک لیگ فرسایشی در درجه اول، به قدرت دفاعی تیم مربوط می‌شود و بدون این اقتدار دفاعی، نمی‌شود در یک رقابت نزدیک در بالاترین رده جدول قرار گرفت.

پرسپولیس در لیگ شانزدهم، هجدهم و بیستم در 30 بازی فقط 14 گل خورد، این تیم در لیگ هفدهم 15 گل خورده داشت و در لیگ نوزدهم هم آمار 17 گل خورده برای آنها ثبت شد اما در هر فصل بهترین آمار خط دفاع متعلق به تیم قهرمان لیگ برتر بود.

پرسپولیس تا الان 5 گل خورده، یعنی حدود یک‌سوم گل‌هایی که در یک فصل دریافت می‌کرد آن هم در شرایطی که فقط یک‌ششم بازی‌های فصل را انجام داده است و این می‌تواند یک آمار هشدار‌دهنده و نگران‌کننده باشد.

7655