کشیده داور به بازیکن در امجدیه (عکس)

کشیده داور به بازیکن در امجدیه (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- مسابقات قهرمانی ارتش‌های جهان در زمانی برای خود اهمیت فوق العاده‌ای داشته.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، بهانه نوشتن این مطلب نه تنها آن رقابت‌ها بلکه اتفاقاتی است که در صحنه داوری فوتبال ایران به وجود آمده و باعث اعتراضاتی از سوی تیم‌ها شده است‌.

اما بد نیست به بهمن ۱۳۴۲، شصت سال پیش برگردیم و یکی از حوادث عجیب و بی نظیر یک مسابقه فوتبال را باهم مرور کنیم. اینکه یک داور یونانی در جریان بازی پرتب و تاب دو تیم ارتش ایران و ارتش ترکیه، با سیلی یا به قول نویسنده با کشیده بازیکن معترض را سرجای خودش می‌نشاند!

بنابر آنچه که نویسنده این مطلب نوشته، اتفاق رخ داده در زمین آنقدر برای همه عجیب بوده که حتی شکست ایران در ورزشگاه امجدیه و در حضور ۱۸هزار تماشاگر را تحت الشعاع قرار داده است. البته حرکت داور به نظر نویسنده قابل تحسین به نظر رسیده.

بنابر آنچه که به دید نویسنده آمده پس از آنکه داور خطای بازیکن ترکیه را می‌گیرد او در اعتراض به سمت وی می‌رود که داور ناگهان با یک کشیده بازیکن را سرجای خود می‌نشاند! اتفاقی کمیاب که به سختی در یک رقابت فوتبال رخ می‌دهد. این رخداد حتی در روزهای جوانی فوتبال ایران و آشنایی هواداران با این پدیده نیز غیرمنتظره به نظر می‌رسد.

در تیم ایران بازیکنانی مثل فرامرز ظلی، حسن حبیبی، حشمت مهاجرانی، مرحوم محمد رنجبر، مرحوم اکبر افتخاری و... حاضر بوده‌اند و در تصویر حشمت مهاجرانی سرمربی پر افتخار تیم ملی ایران در سال‌های بعد را به حالت دست به کمر و در مقابل دوربین مشاهده می‌کنید.

....

6641