دبیر کل کمیته المپیک قطر: سطح مناسبات ورزشی تهران - دوحه افزایش می‌یابد

دبیر کل کمیته المپیک قطر: سطح مناسبات ورزشی تهران - دوحه افزایش می‌یابد

پایگاه خبری فوتبالی- دبیرکل کمیته ملی المپیک قطر در دیدار با «سیدرضا صالحی‌امیری» با اشاره به روابط حسنه بین تهران و دوحه گفت: سطح مناسبات ورزشی ۲ کشور هم باید افزایش یابد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، جاسم بن راشد البوعینین این اظهارات را روز یکشنبه و در حاشیه مجمع عمومی شورای المپیک آسیا به صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک کشورمان بیان کرد و افزود: بدون تردید توسعه مناسبات ورزشی باعث افزایش دوستی و صلح جهانی می‌شود و همواره بین ۲ کشور ایران و قطر روابط خوبی حاکم بوده است.

دبیر کل کمیته ملی المپیک قطر  یادآور شد: بدون تردید ایران و قطر می‌توانند از ظرفیت‌های هم استفاده کنند و از افزایش مناسبات ورزشی ۲ کشور استقبال می‌کنیم.

سیدرضا صالحی‌امیری هم به مناسبات مطلوب تهران- دوحه اشاره کرد و درباره میزبانی قطر گفت: برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی در قطر نشان دهنده امکانات و برنامه‌ریزی خوب این کشور است و گزارشی که برای میزبانی بازی‌های آسیایی ارایه شد نشان می‌دهد مانند بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ میزبانی خوبی را از سوی قطر شاهد خواهیم بود.

وی افزود: تمامی مواردی که مربوط به میزبانی این کشور در بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ است بسیار مطلوب و بدون نقص و در حال توسعه بود و بدون تردید همکاری ورزشی ۲ کشور می‌تواند کمک بسزایی در  توسعه ورزش یکدیگر کند.

همچنین رییس کمیته ملی المپیک در دیدار با شاهزاده فیصل بن الحسین همتای اردنی خود گفت: با توجه به عضو بودن شاهزاده فیصل در کمیته بین‌المللی‌ المپیک حمایت بیشتر از ایران را در تصمیم‌گیری‌های IOC و توسعه روابط  ورزشی بین ایران و اردن را خواستارم.

قرار است شاهزاده فیصل و صالحی امیری پس از بازگشت به کشورشان و بررسی‌های لازم مفاد مورد نظر خود را برای یکدیگر ارسال کنند تا در صورت توافق، طرفین تفاهم‌نامه‌ای امضا کنند.

صالحی‌امیری همچنین با جیمز مک‌کلود مدیر بخش ارتباطات کمیته‌های ملی المپیک و جروم پویوی مدیر بخش ارتباطات سازمانی و نظارت بر کمیته‌های ملی المپیک مدیران ارشد IOC  دیدار و گفت و گو کرد. 

رئیس کمیته ملی المپیک بررسی مشکلات و مسایل برخی از فدراسیون‌های ملی و انجمن‌ها با همتایان آسیایی و جهانی خود را در این دیدار مطرح کرد و رفع این مشکلات از سوی IOC  را خواستار شد.

در این دیدار  مدیران ارشد آی.او.سی با تاکید بر توسعه همکاری‌های فی مابین؛ از ارتباطات بسیار نزدیک و همکاری‌های ایران طی سه سال گذشته  ابراز خوشحالی و رضایت کردند و یادآور شد که این ارتباطات تداوم یابد تا شاهد پیاده‌سازی  بیشتر جنبش المپیک در ایران باشیم.

صالحی امیری در ادامه با سید خالدبن‌حمد البوسیدی رئیس و طاهابن‌سلیمان الکشری دبیرکل کمیته المپیک عمان  دیدار و گفت وگو کرد.

رییس کمیته ملی المپیک به روابط تاریخی بین ایران و عمان از دیر باز  اشاره کرد و گفت: این مناسبات باید در ورزش هم گسترش یابد و با توجه به دیدار قبلی در حاشیه نشست عمان، طرفین جهت تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری ورزشی اقدام کنند.

همتای عمانی صالحی امیری با قدردانی از  ایران بر همکاری ورزشی بین تهران- مسقط تاکید کرد و گفت: بدون تردید همکاری ورزشی بین ۲ کشور تاثیر مهمی در رشد و ارتقا ورزش طرفین خواهد داشت و با تهیه پیش‌نویسی در این باره در آینده‌ای نزدیک شاهد یک تفاهم‌نامه همکاری ورزشی خواهیم بود.

هفتاد و هشتمین نشست هیات اجرایی و چهلمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا از روز گذشته (شنبه) بدون حضور شیخ احمد الفهد الصباح رییس او.سی.ای در دوبی آغاز شد که از ایران رییس کمیته ملی المپیک راهی امارات شد.

6641