مهدی: از تماشاگران انتظار همکاری بیشتری داشتیم/ مانند تورهای لحظه آخری به دنبال جای خالی در تقویم مسابقات هستیم

مهدی: از تماشاگران انتظار همکاری بیشتری داشتیم/ مانند تورهای لحظه آخری به دنبال جای خالی در تقویم مسابقات هستیم

پایگاه خبری فوتبالی- مسئول کمیته برگزاری مسابقات فوتبال روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و در گفتگو با چیا فوادی، کارشناس برنامه وقت اضافه و حسین معتمد هاشمی، مجری این برنامه توضیحاتی را در خصوص حضور هواداران در ورزشگاه و برنامه ریزی مسابقات لیگ ارائه داد.

به گزارش فوتبالی، چیا فوادی، سردبیر سایت فوتبالی و کارشناس برنامه وقت اضافه، گفتگویی را با سهیل مهدی، مسئول کمیته برگزاری مسابقات فوتبال انجام داد و در خصوص حضور هواداران در ورزشگاه پس از یک وقفه طولانی و برنامه ریزی مسابقات لیگ و... سوالاتی را مطرح کرد که گفتگوی انجام شده را در زیر می خوانید:

بالاخره هواداران را به ورزشگاه راه دادید ولی عجب راه دادنی بود!

چه بگویم! به هر حال ما برگزار کننده هستیم و سعی کردیم وظیفه مان را انجام دهیم.

ولی تعداد هواداران پنج هزار نفر نبود؟

به هر حال وقتی پشت درهای ورزشگاه ازدحام می شود و یگان ویژه سعی در کنترل جمعیت دارد، باید خود مردم هم همکاری کنند. از لحظه ای که بازی شروع می شود، ما یک چشممان به زمین چمن است و یک چشم به سکوی هواداران!

اما می شد تماشاگران قدری با فاصله بنشینند؟

من معتقدم فرهنگ اجتماعی ما بالاتر از این حرفهاست اما نمی دانم چرا در موقعیت های این چنینی مردم ترجیح می دهند با ما همکاری نکنند. به هر حال صحبت پروتکل ها و آیین نامه های بهداشتی است و ما توقع همکاری بیشتری داشتیم.

آیا صندلی های ورزشگاه آزادی علامت ضربدر یا دایره داشت؟

ما در سامانه بلیت فروشی برای هواداران به گونه ای عمل کردیم که صندلی هایی که باید خالی بماند، بلیت های مربوط به آنها فروخته نشود. این اتفاق در حال حاضر در سینماهای مملکت هم در حال رخ دادن است اما نمی دانم چرا وقتی که پای استادیوم ها وسط می آید، تماشاگران با ما همکاری نمی کنند.

آقای کامرانی فر چندی پیش اعلام کرد که برای تعیین رتبه در جدول لیگ، از این پس دیگر تفاضل گل ملاک نیست و بازی های رو در رو مدنظر است. اکنون در لیگ برتر به همین صورت عمل می شود؟

در حال حاضر برای تعیین رتبه تیم ها در جدول لیگ برتر و سایر لیگ ها، از همان روش سنتی تفاضل گل استفاده می شود، اما در صورتی که پای سقوط یا صعود و یا قهرمانی در میان باشد و تیم ها امتیاز برابر داشته باشند، از این پس ابتدا بازی های رو در رو در نظر گرفته می شود و سپس به تفاضل گل پرداخته می شود.

برای تعیین سهمیه آسیایی چطور؟

به طور کلی در هر شرایطی که تعیین رتبه اهمیت ویژه داشته باشد، من بعد از قانون بازی های رو در رو استفاده می شود.

آیا این قانون یکپارچگی مسابقات را تحت تاثیر قرار نمی دهد؟

روش های مختلف هر کدام نقاط ضعف و قوت خودشان را دارند، اما شما دیدید که فصول گذشته در لیگ های ما چه اتفاقاتی افتاد و شرایطی به وجود آمد که باعث شد ما به فکر تغییر قوانین بیفتیم.

ولی این قانون احتمال تبانی را به ویژه در هفته های آخر به حداقل می رساند...

دقیقا همینطور است. به طور کلی، در هر مکانی که اخلاق حرفه ای حاکم باشد، چه بر روی سکو چه داخل زمین و چه خارج از زمین، ما مجبور نخواهیم شد که تصمیمات این چنینی اتخاذ کنیم و می توانیم خیلی راحت تر در کنار هم زندگی کنیم.

آقای گل محمدی گله داشتند که ما درخواست کرده بودیم بازیمان یک روز عقب بیفتد اما این اتفاق رخ نداد. آیا این مسئله به خاطر بازی نکردن آقای ترابی بود یا...؟

ما از آقای گل محمدی تشکر می کنیم که همچنان اخلاق خوبی که در دوران بازیگری و با پیراهن تیم ملی داشتند را ادامه دادند و همواره آرامش خود را حفظ کردند و نظرات و گلایه های خودشان را در کمال ادب و احترام به ما منتقل کردند، اما ببینید بین بازی تیم ملی و بازی تیم پرسپولیس 72 ساعت فاصله بود و من فکر می کنم در همه جای دنیا این فاصله زمانی بین بازی ملی و باشگاهی معقول و پذیرفته است؛ ضمن اینکه تیم مس رفسنجان هم دو بازیکن خارجی داشت که آنها هم به تیم های ملی خود فراخوانده شدند و شرایط تیم مس از این لحاظ مشابه باشگاه پرسپولیس بود و عدالت رعایت شد. اگر ما می خواستیم بازی پرسپولیس را عقب بیاندازیم، دوباره برنامه ریزی ما در لیگ دچار مشکل می شد و تیم ها اعتراض می کردند و مسائل دیگر.

آقای مهدی فکر می کنم با توجه به پیچیدگی برنامه بازی ها و دیدارهای جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا و سوپرجام و... امسال کار سختی برای برنامه ریزی لیگ داشته باشید؟

دقیقا به نکته خوبی اشاره کردید! وضعیت ما مشابه تورهای مسافرتی در لحظه آخر شده است که در تقویم فقط به دنبال یک جای خالی می گردیم که به هر نحو ممکن فقط بازی ها را بتوانیم برگزار کنیم.

قرار است نیم فصل لیگ برتر آینده قبل از جام جهانی تمام شود؟

ما تمام تلاشمان این است که اتمام نیم فصل لیگ آینده مان درست قبل از جام جهانی باشد.

پس لیگ آینده باید خیلی زود شروع شود؟

با توجه به زمان برگزاری رقابت های جام جهانی، نیم فصل لیگ کنونی ما باید حول و حوش آبان و آذر تمام شود و لیگ آینده از مرداد ماه سال بعد آغاز شود. اگر بتوانیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که نیم فصل لیگ آینده به جام جهانی ختم شود، هم ملی پوشان ما به خاطر بودن در شرایط مسابقه آماده تر خواهند بود هم کسانی که ملی پوش نیستند می توانند استراحت کنند و لیگ ما خسته و فرسوده نخواهد شد.

آیا تورنمنت تیم ملی امید که قرار است در بهمن ماه برگزار شود، در دوران فیفادی خواهد بود؟

مشکلی که متاسفانه ما با آن مواجه هستیم این است که بازی های تیم ملی امید را در فیفادی نمی گذارند؛ در صورتی که بازیکنان تیم ملی امید ما در سطح باشگاهی و یا حتی در تیم ملی اصلی مشغول بازی هستند. به هر حال اینها مشکلاتی است که با آنها دست به گریبان هستیم و امیدواریم که بتوانیم با یک برنامه ریزی صحیح و استفاده بهینه از تورهای لحظه آخری (!) در تمامی رقابت ها حضوری شایسته و قدرتمند داشته باشیم.

7474