دهمین حضور تیم‌های کره‌ای در فینال لیگ قهرمانان آسیا/ عربستان به رکورد ژاپن می‎رسد؟

دهمین حضور تیم‌های کره‌ای در فینال لیگ قهرمانان آسیا/ عربستان به رکورد ژاپن می‎رسد؟

پایگاه خبری فوتبالی- نمایندگان فوتبال کره جنوبی و عربستان به ترتیب دهمین و هشتمین حضور این دو کشور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را رقم می‎زنند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، از زمانی که مسابقات باشگاهی آسیا تحت عنوان لیگ قهرمانان برگزار شده تا کنون تیم‎های کره‎ای 9 بار در مسابقه فینال این رقابت‎ها به میدان رفته‌اند و 6 عنوان قهرمانی و 3 نایب قهرمانی به دست آورده‌اند.
کره جنوبی که در فوتبال ملی رکورددار بیشترین صعود تیم‎های آسیایی به جام جهانی است در فوتبال قاره‎ای آسیا هم رکورد بیشترین حضور در فینال و بیشترین عنوان قهرمانی با 6 عنوان را در اختیار دارد. پوهانگ استیلرز سه شنبه هفته جاری (2 آذر) در فینالی که به میزبانی ریاض برگزار خواهد شد نهمین حضور کره در بازی پایانی لیگ قهرمانان آسیا را رقم می‎زند.

در سوی دیگر عربستان سعودی که با الهلال به فینال رسیده هشتمین حضور در این مسابقه را تجربه خواهد کرد در حالی که تیم‎های عربستانی با دو قهرمانی الاتحاد و یک قهرمانی الهلال به دنبال ثبت سومین عنوان قهرمانی خود در هشتمین حضور هستند.

در جدول موفق‎ترین کشورهای آسیایی در لیگ قهرمانان بعد از کره جنوبی با 10 حضور و عربستان با 8 صعود به فینال، ژاپنی ها با 5 حضور در رتبه سوم قرار دارند و ایران در کنار امارات هرکدام 4 بار به بازی فینال راه یافته‎اند.

در بخش بیشترین عنوان قهرمانی بعد از کره که 6 بار جام را به خانه برده، ژاپن با 4 عنوان در جایگاه دوم ایستاده و عربستان 3 بار قهرمان لیگ قهرمانان شده و تلاش می‎کند با فتح چهارمین جام به رکورد ژاپنی‎ها دست یابد.

چین دو بار عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کرده و قطر در کنار امارات هر کدام یک قهرمانی آسیا را به دست آورده‌اند اما تیم‌های ایرانی موفق به ثبت چنین افتخاری به نام خود نشده‌اند.

6641