با حکم صالحی امیری؛ اعضای «انتصابی» کمیسیون ورزشکاران کمیته المپیک معرفی شدند

با حکم صالحی امیری؛ اعضای «انتصابی» کمیسیون ورزشکاران کمیته المپیک معرفی شدند

پایگاه خبری فوتبالی- با مشخص شدن اعضای انتصابی کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک، ترکیب این کمیسیون برای دومین دوره فعالیت رسمی ۲۰ نفره شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، به فاصله یک هفته پس از برگزاری دومین انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک و مشخص شدن ۱۵ عضو این کمیسیون - بر اساس نتیجه آرا-، اعضای «انتصابی» نیز معرفی و حکم خود را دریافت کردند.
تعیین اعضای انتصابی کمیسیون ورزشکاران بر اساس بند دوم از ماده ۴ (ترکیب کمیسیون) آئین نامه این کمیسیون انجام شده است. در این بند تاکید شده که رئیس کمیته ملی المپیک و به منظور حصول اطمینان از برابری منصفانه جنسیتی و رشته های ورزشی و نیز اطمینان از تحقق کلیه شرایط عضویت ذکر شده دراین آئین نامه و دستورالعمل کمیته بین المللی المپیک برای کمیسیون ورزشکاران، در هر زمان می تواند ۴ ورزشکار ار از میان ورزشکاران واجد شرایط طبق تعریف بند یک ماده ۵ آئین نامه بع عضویت کمیسیون با حق رای منصوب نمایند.

بر این اساس سیدرضا صالحی امیری در احکامی جداگانه محمدرضا بیداریان (شنا)، محمد باقری معتمد (تکواندو)، ثریا آقایی (بدمینتون) و ندا شهسواری (تنیس روی میز) را به عنوان اعضای کمیسیون ورزشکاران معرفی کرده است.

هادی ساعی رئیس پیشین کمیسیون ورزشکاران هم به واسطه عضویت در کمیسیون ورزشکاران شورای المپیک آسیا (OCA) در ترکیب این کمیسیون قرار می گیرد.

بدین ترتیب ترکیب کمیسیون ورزشکاران برای دومین دوره فعالیت رسمی ۲۰ نفره شد. سجاد گنج زاده، حسن یزدانی، ذبیح اله پورشیب، احسان حدادی، بهداد سلیمی، امین بوداغی، شهربانو منصوریان، مجتبی عابدینی، زهرا نعمتی، فرزانه فصیحی، حمیده عباسعلی، مصطفی نودهی، محمدرضا گرایی، نجمه خدمتی و حسین ساوه شمشکی پیش از این بر اساس آرای انتخابات کمیسیون ورزشکاران که ۲۱ آبان ماه برگزار شد، به عنوان عضو این کمیسیون معرفی شده بودند.

طبق آئین نامه کمیسیون ورزشکاران، اعضای کمیسیون در اولین جلسه پس از برگزاری انتخابات نسبت به تعیین رئیس و نایب رئیس خود اقدام خواهند کرد. متصدیان این دو پست از میان اعضا با اکثریت نصف به علاوه یک آرای تمام اعضا به مدت دو سال انتخاب می شوند.

زمان برگزاری اولین نشست کمیسیون ورزشکاران هنوز مشخص نشده است.

6641