واکنش اولیور کان به بحران عدم واکسیناسیون در بایرن‌مونیخ

واکنش اولیور کان به بحران عدم واکسیناسیون در بایرن‌مونیخ

پایگاه خبری فوتبالی - با افزایش مجدد تعداد موارد مبتلا به کووید 19 در آلمان، بایرن مونیخ در کانون توجه قرار گرفته است زیرا در این باشگاه گروهی از بازیکنان واکسینه نشده حضور دارند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های آلمانی، به غیر از یاشوا کیمیش، چهار بازیکن دیگر بایرن مونیخ نیز واکسینه نشده‌ اند که ظاهراً باعث نگرانی مربی و مدیران تیم شده است.

اولیور کان، مدیرعامل باشگاه بایرن مونیخ در صحبت با رسانه ها، موضع رسمی باواریایی ها را بار دیگر به وضوح یادآوری کرد. این پیام کان نه تنها بیانیه عمومی در مورد اعتماد بایرن مونیخ به واکسنیاسیون، بلکه به عنوان یک سیگنال روشن برای ستاره های واکسینه نشده تیم عمل می کند:

"باور مطلق ما این است که بازیکنان ما باید واکسینه شوند. عواقب عدم انجام این کار به هيچ وجه کوچک نیست. اولاً عواقب آن، دامن گیر خود بازیکنی که واکسینه نشده است، می شود؛ دوما در صورت ابتلای هر بازیکن، برای باشگاه نیز مشکل ساز می شود."

گفتنی است عواقبی که اولیور کان از آن حرف می زند، در همین اردوی قبلی آلمان کاملاً مشاهده شد. در اردوی مانشافت، تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی پس از تماس نزدیک با نیکلاس زوله که آزمایش کرونایش مثبت شد، مجبور به قرنطینه و ترک اردو شدند.

بایرن مونیخ اما خوش شانس بود که این اتفاق قبل از تعطیلات بین المللی رخ داد تا در برهه ای مثلاً نزدیک به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا که عواقب آن برای تیم می توانست وخیم باشد، جان سلامت به در ببرد. همان طور که فصل قبل سرژ گنبری به سبب قرنطینه، دو دیدار حساس با پاریسن ژرمن را از دست داد.

با این حال، واقعیت این است که تا زمانی که این بازیکنان واکسینه نشده باشند، احتمال از دست دادن بازی‌ های کلیدی همیشه وجود دارد. در حالی که بسیاری از بازیکنان از قرنطینه به تمرینات بازگشته اند، این واقعیت برای مربی تیم، یولیان ناگلزمان، یک عامل استرس زاست.

با این اوصاف، در بایرن مونیخ و فدارسیون آلمان هنوز هیچ نوع سیاست واکسیناسیون اجباری وضع نشده و در این زمینه، توپ در زمین سیاستمداران است. با این حال، با افزایش پیوسته‌ی تعداد موارد ابتلا در آلمان، موضوع واکسیناسیون به زودی تبدیل به یک تنش جدی خواهد شد.

9404