گزارش ویژه/ زندگی حقیقی برابر استقلال؛ در حسرت کلین‌شیت

گزارش ویژه/ زندگی حقیقی برابر استقلال؛ در حسرت کلین‌شیت

پایگاه خبری فوتبالی- زندگی علیرضا حقیقی به عنوان یک دروازه‌بان، دو سویه شفاف و کدر دارد.

به گزارش فوتبالی، در قسمت شفاف و آفتابی، حضور در جام جهانی و 270 دقیقه بازی در بزرگترین فستیوال فوتبالی دنیا قرار دارد یعنی آماری حتی بالاتر از احمدرضا عابدزاده و البته کلین شیت در این رقابت‌ها یعنی کاری که حتی ناصر حجازی هم موفق به انجامش نشد. 

در فوتبال داخلی هم مهار پنالتی علی دایی در 20 سالگی را می‌شود جزو اتفاقات روشن قرار دارد بخصوص که جز امثال طالب‌لو و الدعایه، دروازه بان دیگری برابر دایی موفق نبوده است. 

سویه تاریک و کدر دروازه‌بانی حقیقی اما برابر استقلال در تاریخ لیگ برتر رقم خورده است. او درون دروازه پرسپولیس، نساجی و گل‌گهر برابر استقلال قرار گرفته، برنده شده، باخته ولی هرگز موفق به کلین‌شیت نشده است. حقیقی حتی وقتی از فوتبال اروپا به ایران برگشت هم برابر استقلال حسرتش همچنان ادامه‌دار بوده است.

 او که در 7 رویارویی قبلی‌اش با آبی‌ها 10 گل خورده (شامل 2 گل خورده از فرهاد مجیدی که این روزها سرمربی استقلال است)، تلاش می‌کند در دوئل هشتم بالاخره دروازه‌اش را بسته نگه دارد آنهم درحالیکه نساجی هرگاه برابر استقلال در تهران قرار گرفته، گل خورده است.

* پرسپولیس: 3 بازی و 3 گل خورده

  اولین رویارویی حقیقی و استقلال در لیگ هشتم بود. تساوی یک یک در دربی معروف «هند علیزاده» و دروازه حقیقی و پرسپولیس که با ضربه مجتبی جباری باز شد. دومین تلاش حقیقی برای کلین‌شیت بازهم در دربی بود و بازهم ناکام. دروازه او، خیلی زود توسط فرهاد مجیدی در لیگ نهم باز شد هرچند حقیقی در این بازی برای اولین و آخرین بار، رنگ برد برابر استقلال را دید.

 حقیقی در لیگ دهم آخرین تلاشش را برای کلین‌شیت برابر استقلال (قبل از ترک ایران) بازهم درون دروازه پرسپولیس انجام داد و با ناکامی ایران را ترک کرد. در آن دیدار، حقیقی فقط چند دقیقه کم آورد و دروازه‌اش با ضربه مجیدی روی پاس جباری در دقیقه 1+90 باز شد.

* نساجی: 2 بازی و 3 گل خورده

حقیقی 9 سال بعد دوباره به ایران برگشت تا این بار درون دروازه نساجی، عملیات غیرممکن کلین‌شیت برابر استقلال را انجام دهد ولی ناکامی، دست از سر او برنداشت. او در قائشمهر، دو بار دروازه‌اش با ضربات  علی کریمی و قایدی بازی شد. در تهران و در بازی برگشت هم، دیاباته از روی نقطه پنالتی برای استقلال گل زد.

* گل‌گهر: 2 بازی و 4 گل خورده

  سومین تیم حقیقی، گل‌گهر بود. او در بازی رفت فصل قبل، نه‌تنها کلین‌شیت نکرد که 2 بار مرتکب خطای پنالتی شد و البته خوش‌شانس بود که تا پایان بازی درون زمین حضور داشت و قبل از پایان نیمه اول، اخراج نشد. 

در بازی برگشت هم حقیقی یک بار دیگر برای کلین‌شیت تلاش کرد و طبق معمول ناکام بود. دروازه گل‌گهر در آن بازی و قبل از رسیدن به دقیقه 20، دو بار باز شد. تلاش عجیب حقیقی برای اینکه ثابت کند ضربه مرادمند از خط دروازه عبور نکرده هم مانند کوشش‌هایش برای ثبت کلین‌شیت برابر استقلال، جواب نداد.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی