سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان: باید به فدراسیون جهانی شکایت کنیم

سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان: باید به فدراسیون جهانی شکایت کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان معتقد است که داوران مسابقات سطح ب کاپ آسیا با قضاوت نادرست شوک بزرگی به ملی‌پوشان وارد کرده و فدراسیون بسکتبال باید به فدراسیون جهانی شکایت کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، شایسته متشرعی اظهار داشت: در حالی راهی مسابقات سطح ب کاپ ۲۰۲۱ آسیا شدیم که هیچ بازی تدارکاتی نداشتیم و اگر این دیدارها برگزار می‌شد، می‌توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم. با این حال بازیکنانم در نخستین دیدار برابر لبنان فوق العاده بودند و کادر فنی لبنان دیدار با ایران را سخت‌ترین بازی این تیم عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تیم ایران از داوری این رقابت‌ها ضربه سنگینی خورد، گفت: بازیکنان باور نمی‌کردند که داور اینگونه در بازی برابر لبنان قضاوت کند؛ چیدمان این دیدارها به گونه‌ای بود که نتوانستیم به فینال برسیم. لبنان ۱۷ امتیاز از ۲۱ امتیاز را از طریق پنالتی کسب کرد. در واقع داور اردنی و قزاقستانی دور از تصور سوت زدند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان عنوان کرد:‌ در کوارتر اول برابر لبنان ۱۳ گل زدیم و این کشور چهار گل به ما زد. در کوارتر دوم در حالی بازی را تمام کردیم که نتیجه بازی ۳۷-۴۰ بود و ۳۳ پرتاب را به لبنان دادند و این تیم ۲۵ امتیاز از پنالتی کسب کرد. در کوارتر سوم نتیجه بازی ۵۱ بر ۵۱ برابر شد و از لحاظ تکنیکی تیم ما نسبت به لبنان سر بود و تنها با سوت‌های داوری متوقف شدیم. پنالتی ایران ۷۷ درصد و لبنان ۳۷ درصد بود.

وی اضافه کرد: اگر داور در دیدار اول برابر لبنان ناجوانمردانه قضاوت نمی‌کرد اکنون قهرمان آسیا بودیم. بازیکنانم پس از بازی اول از لحاظ روحی و روانی تحت فشار بودند و به همین دلیل دیدار دوم با سوریه را خیلی بد شروع کردند. بدترین نکته داوری در بازی برابر لبنان این بود که شادی عبدالوند روی حلقه لبنان حمله و ۲ امتیاز کسب کرد و خطا گرفت؛ این حمله لغو شد و آن را تایم اوت اعلام کردند! در حالی که واقعا خطا بود. فاجعه بازی همین جا رخ داد تا اجازه ندهند تحت هیچ شرایطی پیروز میدان شویم و در نهایت بازی را ۶۶ بر ۶۴ به سوریه واگذار کردیم.

متشرعی یادآور شد: در این تورنمنت ماده و تبصره‌هایی گذاشتند که اعلام نشده بود. آنها در حین بازی سه بار تی‌وی‌ تایم‌اوت اعلام کردند. حتی اعتراض کردم که تی‌وی تایم اوت برای تورنمنت است. ابتدا تصور کردم تی وی تایم اوت یا همان پخش زنده تلویزیونی برای تمامی تیم‌هاست اما متوجه شدم فقط در بازی‌های ما از آن استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: چه اهمیتی داشت که که بازی را لایو برگزار کنیم؟ داوران مدام در حین اوج گرفتن ما، اعلام می‌کردند که تی‌وی تایم اوت و بازی متوقف می‌شد و به لبنان استراحت می‌کرد. در دیدار با سوریه هم بازی را خوب شروع نکردیم و اختلاف امتیازی ایجاد شد. در کوارتر چهارم بازی را برگرداندیم و می‌توانستیم نتیجه خوبی بگیریم و با ۶۵ ریباند مقابل ۳۵ ریباند این بازی را برگرداندیم. بازیکنان نیمکت ما ۴۰ امتیاز کسب کردند و بازیکنان جوان به دلیل فشاری که در دیدار با لبنان داشتند، در بازی با سوریه تمرکز کافی نداشتند اما بازیکنان نیمکت نشین خوش درخشیدند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال زنان اضافه کرد: در دیدار برابر اندونزی هم ۱۴ خطا برای ایران و ۱۷ خطا برای اندونزی گرفتند. اندونزی تیم فوق العاده‌ای بود. متاسفانه در کوارتر سوم و چهارم دو نفر از بازیکنان ما آسیب دیدند و در بدترین شرایط که به ریباندها احتیاج داشتیم، این دو بازیکن را از دست دادیم و بدشانسی آوردیم.

وی یادآور شد: از لحاظ تجربه نتوانستیم با اندونزی برابری کنیم زیرا یک بازیکن کانادایی داشتند که عملکرد فوق العاده‌ای داشت و لبنان هم یک بازیکن آمریکایی و ارمنی داشت و در نتیجه تیم بسیار تاثیرگذار بود.

متشرعی با اشاره به اینکه در این مسابقات داوران همه تلاش خود را کردند تا تیم بسکتبال ایران قهرمان نشده و لبنان جام را بالای سر ببرد، گفت: باید فدراسیون بسکتبال به فدراسیون بین‌المللی شکایت کند. زیرا آنها حتی با توجه به اینکه در مورد پخش زنده بازی‌ها اطلاع رسانی کرده بودند اما در پاسخ به درخواست ما گفتند که این فیلم پریده است! نمی‌خواستند فیلم بازی ها منتشر شود و همگان نقص‌های داوری را ببینند.

وی اضافه کرد: در تورنمنت بعدی با برنامه بهتری حضور پیدا خواهیم کرد؛ باید به بازیکنانم خسته نباشید بگویم که با تلاش فراوان توانستند در آسیا دیدارهای پرفشاری را با نتایج نزدیک برگزار کنند. نشان می‌دهیم که در آسیا حرف اول را می‌زنیم.

تیم ملی بسکتبال زنان ایران در مسابقات سطح ب کاپ ۲۰۲۱ آسیا شرکت کرد و در نهایت با شکست برابر سوریه، لبنان و اندونزی در رده ششم این رقابت‌ها قرار گرفت. این مسابقات از ۱۶ تا ۲۲ آبان‌ماه برگزار شد.

7474