۷۱ اشتباه داوری به ضرر یک تیم/ احتمال لغو بازی از سوی فیفا

۷۱ اشتباه داوری به ضرر یک تیم/ احتمال لغو بازی از سوی فیفا

پایگاه خبری فوتبالی- در یک دیدار از رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا ۷۱ اشتباه داوری به ضرر آفریقای جنوبی رخ داد و فیفا ممکن است این دیدار را تکرار کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از اسپورتال،  چند روز پیش در مرحله مقدماتی جام جهانی قطر در آفریقا یک بازی عجیب برگزار شد. غنا و آفریقای جنوبی به مصاف هم رفتند، غنا یک بر صفر پیروز شد ولی اتفاقات بعد از بازی ممکن است منجر به لغو بازی شود.

غنا با یک ضربه پنالتی مشکوک پیروز شد و با این شکست آفریقای جنوبی شانس رفتن به جام جهانی را از دست داد.

بلافاصله پس از بازی، سران فوتبال آفریقای جنوبی در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آفریقا و فیفا درخواست کردند که کل مسابقه را تجزیه و تحلیل کنند، زیرا آن‌ها ادعا می‌کنند که بسیاری از تصمیم‌های داور اشتباه بوده است. آن‌ها پاسخی دریافت کردند مبنی بر این که تصمیم در مورد تجدید نظر تا چند روز دیگر صادر خواهد شد.

این یک رسوایی است

جردن از مدیران تیم فوتبال آفریقای جنوبی به سایت خبری SAFMSportOn گفت: ما بسیار عصبانی هستیم، بسیار ناراحت هستیم و تا انتها با این مشکل مبارزه خواهیم کرد. به همین دلیل بلافاصله پس از بازی به ناظران مسابقه اطلاع دادیم که در حال مخالفت با این نتیجه هستیم. ما معتقدیم که این مسابقه تقلبی بوده است که برای مجرمان پنج سال محکومیت دارد. ما تجزیه و تحلیل دقیقی از مسابقه انجام دادیم. متوجه شدیم که ۸۹ درصد از تصمیمات اشتباه علیه تیم ما  گرفته شده است. این نمی‌تواند درست باشد، اصلا نمی‌تواند تصادفی باشد. 

یکی از داوران پیشین آفریقای جنوبی که آنالیز بازی را انجام داد، تشخیص داد که حتی داور ۷۱ بار به ضرر تیم ملی آفریقای جنوبی تصمیم اشتباه گرفته است و بزرگ‌ترین مشکل این است که غنا با این پیروزی از آفریقای جنوبی پیشی گرفته است.

7474