عکس؛ لحظه‌ای که داوران، جام جهانی را از آفریقای جنوبی «دزدیدند»!

عکس؛ لحظه‌ای که داوران، جام جهانی را از آفریقای جنوبی «دزدیدند»!

پایگاه خبری فوتبالی - تصمیم جنجالی داور در مورد اعلام پنالتی به ضرر آفریقای جنوبی باعث شد تا این تیم از جام جهانی حذف شود و حتی فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی خواستار تکرار بازی شده است.

به گزارش فوتبالی، در آخرین شب اولین مرحله مسابقات راهیابی به جام جهانی در آفریقای جنوبی، آفریقای جنوبی به مصاف غنا رفت که این بازی با تصمیمی جنجالی به پایان رسید. در حقیقت دنیل آمارتی از لسترسیتی در محوطه جریمه آفریقای جنوبی روی زمین افتاد و داور با وجود اعتراض ها نقطه پنالتی را نشان داد. آندره آیو مهاجم سابق سوانزی و وستهام این ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا غنا شانس حضور در مرحله پلی آف صعود به جام جهانی را به دست بیاورد.

غنا با این تک گل به مرحله بعدی صعود کرد که آفریقای جنوبی حس می کند که توسط تیم داوری مورد "سرقت" قرار گرفته و به همین خاطر فدراسیون فوتبال این کشور نامه ای را به فیفا ارسال کرده است. تبوگو موتلانته مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد:" داوران بازی نتیجه بازی را تماشا کردند، اتفاقی که به هیچ وجه نباید رخ  می داد. به کنفدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی و فیفا نامه نوشتیم تا در مورد اتفاقات بازی بررسی کنند و برخی از این تصمیم ها را به چالش بکشند.ما شکایت رسمی را ارائه کرده ایم. از اقدامات داوران ناراحت هستیم و نباید اجازه بدهیم که بازیکنان ما ویران شوند. حس می کنیم که مورد سرقت گرفته ایم. "

4125