صالحی‌امیری: المپیک را با بحران پشت سر گذاشتیم

صالحی‌امیری: المپیک را با بحران پشت سر گذاشتیم

پایگاه خبری فوتبالی- رییس کمیته ملی المپیک گفت: المپیک را با بحران پشت سر گذاشتیم چرا که ١٨ ماه در شرایط سخت کرونا ورزشکاران خود را آماده اعزام کردیم.

به گزارش فوتبالی، سیدرضا صالحی امیری روز سه شنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران در محل آکادمی ملی المپیک به حضور ایران در المپیک توکیو گریزی زد و گفت: نقش رسانه در موفقیت ایران در توکیو قابل انکار نیست و در شرایط کرونایی جهان با حمایت کامل در این مسابقات حضور یافتیم.

وی افزود: علت تاخیر این نشست این است که قرار بود جلسات ستاد عالی شکل بگیرد و ارزیابی که ما انجام دادیم با حضور وزیر ورزش نهایی شود و بعد آن را ابلاغ کنیم اما ستاد تشکیل نشد به این جمع بندی رسیدیم گزارش اولیه را ارائه کنیم. گزارش نهایی قرار است بعد از تشکیل ستاد عالی اعلام شود.

رییس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: ما در شرایطی وارد توکیو شدیم که از سه سال قبل فعالیت‌های کارشناسی را آغاز کردیم. در آغاز راه برای کسب سهمیه بودیم که با پدیده کرونا مواجه و ۱۸ ماه در شرایط سخت بودیم. توکیو را با بحران آغاز کردیم و با بحران به پایان رساندیم.

صالحی‌امیری می گوید: ما برای رویدادهای قبلی ۲ میلیون دلار با ارز ۴۲۰۰ تومانی هزینه کردیم اما رویداد توکیو را با ارز ۳۰ هزارتومانی باید پشت سر می گذاشتیم، این نشان می‌دهد در چه شرایط اقتصادی فعالیت کردیم. کمک‌های مستقیم به فدراسیون‌ها، هزینه‌های ارزی شامل پاداش، هزینه اعزام، هزینه مربیان و کادر سرپرستی و دیگر موارد در مجموع  ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار صرف شد

وی ادامه دهد: با وجود این شرایط نتایج قابل قبولی در المپیک گرفتیم و دومین نتیجه خوب تاریخ بعد از المپیک لندن را بدست آوردیم. هیچ کدام از مشکلات مانع نشد تا با اراده وارد توکیو نشویم. انگیزه اصلی من و همکاران در کمیته، وزارت و فدراسیون‌ها این بود که کام ملت را شیرین کنیم.

7474