گزارش روز؛ بررسی عملکرد 4 خرید تابستانی مهم بایرن‌مونیخ

گزارش روز؛ بررسی عملکرد 4 خرید تابستانی مهم بایرن‌مونیخ

پایگاه خبری فوتبالی - با نزدیک شدن به نیم فصل رقابت های بوندسلیگای آلمان، حالا رسانه های این کشور به بررسی کیفیت نقل و انتقالات تابستانی تیم های این لیگ و میزان اثرگذاری آن ها در تیم هایشان پرداخته اند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه معتبر کیکر چاپ آلمان، بایرن مونیخ در فصل جدید چهار بازیکن تازه وارد با نقش های مختلف به تیم خود اضافه کرد؛ دایوت اوپمکانو، عمر ریچاردز، مارسل سابیتزر و اسون اولرایش.

بایرن مونیخ برای تکمیل تیم خود دست به چند خرید در پنجره نقل و انتقالات تابستانی زد؛ خریدهایی که آن ها را می توان در مجموع برای باواریایی ها مفید دانست گر چه اظهار نظر در این جای فصل نمی تواند کامل باشد. در این زمینه، به بررسی وضعیت این چهار خرید تابستانی مونیخی ها می پردازیم. 

دایوت اوپمکانو:

بایرن مونیخ برای به خدمت گیری مدافع میانی لایپزیش 42 میلیون یورو پرداخت کرد؛ رقمی که فقط خرید هرناندز با مبلغ 80 میلیون و لروی سانه با مبلغ 50 میلیون، هزینه‌ی بیشتری روی دست بایرنی ها گذاشته است. از این رو، انتظارات از مدافع 23 ساله‌ی فرانسوی بالاست. اوپمکانو پناسیل بالایی دارد، به طوری که در کشورش نیز شناخته شده است و در بازی برابر قزاقستان در ترکیب فرانسه قرار گرفت (مقدماتی جام جهانی 2020، پیروزی 8-0 فرانسه و قطعی شدن صعود شاگردان دشان). اوپمکانو تحت هدایت ناگلزمان که او را از لایپزیش می شناخت، تاکنون در لیگ بازی متوسطی ارائه کرده است (3.3 امتیاز، فقط یک بازی با بوخوم در ترکیب بایرن مونیخ قرار نگرفت) اما در لیگ قهرمانان اروپا نمایش بهتری از او شاهد بودیم (2.8 امتیاز). اوپمکانو ولی در شرایط سخت، شکننده ظاهر شده است. مانند بازی برابر گلادباخ که به شکست عجیب 5 بر 0 بایرن مونیخ ختم شد. اما اوپمکانو را می تواند گزینه ثابت بایرن مونیخ در نظر گرفت که آینده خوبی در این تیم دارد.

مارسل سابیتزر:

ناگلزمان از لایپزیش این بازیکن اتریشی را می شناسد و علاقه او، دلیل اصلی انتقال هافبک 27 ساله به بایرن مونیخ شد. البته سابیترز هنوز از این علاقه سرمربی استفاده نکرده و بیشتر به عنوان بازیکن جانشین به زمین آمده است که البته با وجود کیمیش، گورتزکا و مولر، شانس رقابت و شانس بازی کمی برای او وجود دارد. سابیترز تاکنون گل یا پاس گل نداده است؛ او در آخرین بازی اتریش برابر رژیم صهیونیستی موفق به گلزنی شد که می تواند کمک خوبی به بالا بردن اعتماد به نفسش کند. در مجموع، فرصت برای سابیترز باقی است و قضاوت او، زود می باشد.

عمر ریچاردز:

این بازیکن 23 ساله انگلیسی به صورت رایگان از ردینگ به مونیخ منتقل شد. از این رو نباید انتظار خاصی در حال حاضر از او داشت. ریچاردز به عنوان جانشین آلفونسو دیویس ایفای نقش می کند. به این جهت، بازی زیادی از او شاهد نبودیم و تنها سه بازی در لیگ به صورت تعویضی و دو بازی در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان بازیکن جانشین انجام داده است. برای دیدن نقش اصلی ریچاردز و این که آیا می تواند بازیکن ثابتی شود، باید صبر کرد.

اسون اولرایش:

پس از انتقال قرضی نوبل، برای به خدمت گیری جانشین نویر، اولرایش گزینه ارزان و قابل اجرایی برای بایرن مونیخ بود؛ وگرنه اولرایش فصل ورزشی ناامید کننده ای را در هامبورگ پشت سر گذاشته بود. اولرایش به دلیل مصدومیت، مدتی از شرایط بازی هم دور بود که هم اکنون در حال کسب آمادگی برای بازگشت می باشد. در هر حال، باید دید آیا اولرایش می تواند به عنوان شماره 2 بایرن مونیخ جا بیفتد؟ این موضوع به شرایط بازگشت یا حضور بیشتر نوبل در موناکو هم بستگی دارد.

9404