اولین معمای تاکتیکی ژاوی در بارسلونا چیست؟

اولین معمای تاکتیکی ژاوی در بارسلونا چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی - ژاوی هرناندز در روز معارفه خود در بارسلونا گفت که در سبک بازی او، وینگرها بسیار هجومی خواهند بود و نقش مهمی خواهند داشت.

به گزارش فوتبالی، ژاوی اما به نظر می رسد که ابزار لازم را برای سبک خود در اختیار نخواهد داشت چرا که بدون دمبله خبری از وینگر هجومی در ترکیب بارسا نیست. آنسو فاتی نیز می تواند در پست وینگر بازی کند اما ذاتا تخصصش مربوط به این پست نیست.

ژاوی بدین ترتیب گزینه های محدودی در پست وینگر دارد. سرجینیو دست و آلخاندرو بالده ذاتا دفاع کناری هستند اما تجربه حضور در این پست را دارند. هر دو سرعتی هستند اما قدرت دریبل زنی بالایی ندارند. از سویی ژاوی در آکادمی می تواند از گزینه هایی نظیر عبده، الیاس یا یوسف دمیر استفاده کند که توان حضور در پست وینگر را دارند که البته از نظر قدرت حرکات انفجاری با دمبله قابل قیاس نیستند.

بارسا در دو بازی اخیر لالیگا از عبده و بالده در پست وینگر استفاده کرد که کنترل بازی در دقایق پایانی دره ر دو بازی از دست رفت. ژاوی بدین ترتیب ابدی مشخص کند که با چه تفکری به زمین می رود. در حقیقت بارسا در این فصل در زمانی که با چهار هافبک بازی کرده و بوسکتس، دی یونگ، نیکو و گاوی را کنار هم داشته بهتر عمل کرده است. شاید ژاوی در اولین ماه هایش در بارسا با توجه به کمبود بازیکن مجبور شود که تمرکز کمتری روی وینگرها داشته باشد اما در زمستان با خرید بازیکنانی نظیر استرلینگ و محرز شرایط را عوض کند.

4125