داوری که به خاطر لگد زدن به یک بازیکن در لیگ فرانسه محروم شد!

داوری که به خاطر لگد زدن به یک بازیکن در لیگ فرانسه محروم شد!

پایگاه خبری فوتبالی - در سالهای اخیر اتفاقات دیوانه واری در فوتبال دنیا رخ داده اما یکی از عجیب ترین اتفاقات را تونی چاپرون داور فرانسوی در لیگ فوتبال این کشور رقم زده است.

به گزارش فوتبالی، چاپرون قضاوت بازی لیگ فرانسه میان نانت و پی اس جی در ژانویه 2018 را به عهده داشت. همه چیز در اکثر بازی عادی پیش می رفت. پی اس جی در زمین نانت به لطف گل دی ماریا در دقیقه هجده پیش بود. پی اس جی تلاش می کرد تا روی یک ضدحمله گل دوم را بزند. چاپرون داور بازی به سمت دروازه نانت حرکت می کرد و کیلیان امباپه استارتی انفجاری زده بود. اما در همین لحظات دیگو کارلوس مدافع نانت در آن زمان، به شکل ناخواسته ای به او برخورد کرد و باعث سرنگونی وی شد.

یکی از قوانین اصلی داوری این است که داور باید آرامش خود را همیشه حفظ کند اما چاپرون کنترل اعصباش را از دست داد و در این صحنه به مدافع برزیلی حمله ور شد و با لگد به او ضربه زد!

کارلوس از حرکت داور شوکه شده بود. چاپرون برای این که اوضاع را بدتر کند، به مدافع نانت دومین کارت زرد را هم نشان داد. بازیکنان و کادر فنی تیم نانت کاملا شوکه شده بودند.

چاپرون به خاطر ا« حرکت شش ماه از قضاوت محروم شد و بعد از آن خودش تصمیم گرفت که به داوری ادامه ندهد. شاید این بدترین پایان ممکن برای داوری بود که 20 سال قضاوت کرده بود. چاپرون در نوامبر 2018 در این باره گفت:" نمی خواستم دیگو کارلوس را بزنم. تاسف بار است چرا که دوران کاری ام در آن بازی تمام شد. سخت است که بپذیری که داوری با 1500 بازی هستی اما آن صحنه به خلاصه ای از کل اتفاقات برایت تبدیل شود. من انسان هستم، احساس درد داشتم و ترسیده بودم. خسته بودم. روی زمین افتادم. یک نفر من را حل داد و در واکنش به آن صحنه پایم را جلویش گذاشتم و گفتم:" هی یارو، حواست را جمع کن." واکنش بازیکنان و مربیان به من این بود:" این مرد یک اشتباه کرده، خب که چه؟" اما رسانه ها و شبکه های اجتماعی این ماجرا را خیلی بزرگ کردند چرا که داور نباید چنین رفتاری داشته باشد. من هم قبول دارم و عذرخواهی می کنم."

4125