گذشت 9 سال از شگفت‌انگیزترین گل دوران فوتبال زلاتان

گذشت 9 سال از شگفت‌انگیزترین گل دوران فوتبال زلاتان

پایگاه خبری فوتبالی - 9 سال پیش در چنین روزی زلاتان ابراهیموویچ در بازی تیم های ملی سوئد و انگلیس شبی کابوس وار را برای انگلیسی ها ثبت کرد.

به گزارش فوتبالی، بازیکن سوئدی در آن شب یک پوکر  پانزده دقیقه ای داشت که یکی از چهار گلش را می توان بهترین گل دوران فوتبالش دانست. در روز چهاردهم نوامبر 2012، انگلیس در دیداری دوستانه به مصاف سوئد رفت. تیم ملی انگلیس در آن بازی شش چهره تازه وارد بین 17 تا 31 را در لیستش داشت و چهره هایی نظیر رحیم استرلینگ اولین بازی ملی خود را تجربه می کردند.

رایان شاوکراوس نیز در دقیقه 74 وارد زمین شد تا اولین بازی ملی خود را تجربه کند. در آن لحظه انگلیس با گلهای دنی ولبک و کالکر در مقابل گل زلاتان با نتیجه دو بر یک پیش بود. سه دقیقه بعد بازیکن سوئدی گل دوم را ثبت کرد و در دقیقه 84 ، زلاتان به اولین بازیکنی تبدیل شد که پس از 24 سال مقابل تیم ملی انگلیس هت تریک می کند. گل آخر زلاتان با یک ضربه قیچی برگردان بود. در حقیقت در این صحنه جو هارت جلو آمده بود تا جلوی ضربه سر حریف را بگیرد اما کاملا توسط زلاتان غافلگیر شد. آن گل باعث شد تا صدمین بازی ملی استیون جرارد کاملا تحت الشعاع قرار بگیرد. آن بازی باعث شد تا شاوکراس دیگر هرگز برای تیم ملی انگلیس بازی نکند. سوئد در آن بازی با نتیجه چهار بر دو پیروز شد که زلاتان هر چهار گل تیمش را به ثبت رساند.

4125