اتهام فدراسیون اردن به تیم ملی زنان ایران/ جنسیت یک بازیکن بررسی شود!

اتهام فدراسیون اردن به تیم ملی زنان ایران/ جنسیت یک بازیکن بررسی شود!

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون اردن در نامه ای خواهان بررسی جنسیت یکی از بازیکنان ایرانی شده است.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال زنان ایران، ماه گذشته توانست به عنوان تیم نخست از گروه G مرحله مقدماتی به مرحله نهایی رقابت های جام ملت های فوتبال زنان آسیا (2022-هند) راه‌ یابد و تاریخ‌سازی کند.

اکنون علی بن الحسین، رییس فدراسیون فوتبال اردن، با توییتی از نامه ارسالی به  AFC رونمایی کرده و در بطن آن نوشته: "  کنفدراسیون فوتبال آسیا باید بررسی کند و در صورت شک و شبهه اقدامات لازم را انجام دهد. با توجه به شواهد ارائه شده توسط AFC و با توجه به اهمیت این رقابت‌ها، از AFC درخواست می‌کنیم تا تحقیقات شفاف و روشنی را توسط هیاتی متشکل از کارشناسان مستقل پزشکی برای بررسی صلاحیت بازیکن مورد نظر و سایر اعضای تیم آغاز کند، به خصوص اینکه تیم فوتبال بانوان ایران سابقه مسائل جنسیتی و دوپینگ را دارد. ما امیدواریم که شما روند قانونی را برای حفظ یکپارچگی بازی در آسیا دنبال کنید. مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات شما در مورد نتیجه این تحقیقات هستیم." 

فدراسیون فوتبال اردن مشخصاً خواستار این است که جنسیت یکی از بازیکنان ایرانی که به میدان آمده بررسی شود و به سابقه فوتبال ایران در عدم اثبات مونث بودن چند بازیکن در سال های قبل اشاره کرده است.

 این اتهام درحالی به شاگردان مریم ایراندوست وارد شده، که تیم ایران در بازی آخر توانست اردن را در ضربات پنالتی شکست دهد و مایسا جباره و رفقایش را با شکست تلخی در اردن تنها بگذارد. 

ملی پوشان ایرانی اکنون خود را آماده حضور در رقابت های آسیایی می‌کنند و پس از پشت سر گذاشتن اردویی در کیش، آماده حضور در بلژیک و انجام دیدار هایی تدارکاتی با تیم شارلوا خواهند شد. باید منتظر ماند و دید که واکنش AFC به این ادعا چگونه خواهد بود.

4209