حمایت حاج‌رضایی از اسکوچیچ؛ او مانع حذف ایران از جغرافیای فوتبال شد

حمایت حاج‌رضایی از اسکوچیچ؛ او مانع حذف ایران از جغرافیای فوتبال شد

پایگاه خبری فوتبالی- در روزهایی که عملکرد دراگان اسکوچیچ سوژه بحث موافقان و مخالفان این مربی کروات شده، امیر حاج‌رضایی یکی از حامیان سرمربی تیم ملی شده است.

به گزارش فوتبالی، 11 برد در 12 مسابقه، اسکوچیچ را تبدیل به یک مربی فوق‌العاده موفق در فاز نتیجه‌گیری کرده اما در وضعیتی نسبتا عجیب و خاص، سرمربی تیم ملی مخالفانی دارد که در بین آنها چهره‌‌های سرشناسی مثل علی دایی هم دیده می‌شوند که عقیده دارند اسکوچیچ نقاط ضعفی دارد که نباید از کنار آنها به سادگی گذشت.

این وسط، امیر حاج‌رضایی در دسته حامیان مربی کروات قرار می‌‌گیرد. او در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی، صحبتهایش درباره اسکوچیچ را اینگونه شروع کرده است:" برای باور اهمیت کاری که دراگان اسکوچیچ در فوتبال ایران انجام داده، کافی است به یاد بیاوریم که او تیم ملی را در چه شرایطی تحویل گرفت. مرد کروات در حالی سرمربی تیم ملی ایران شد که این تیم با دو شکست پیاپی روبه‌روی عراق و بحرین، در آستانه حذف از مرحله انتخابی جام جهانی بود. کافی بود تنها در یکی از چهار مسابقه باقی‌مانده شکست بخوریم تا از جغرافیای فوتبال حذف شویم و زودهنگام‌ترین وداع ممکن با جام جهانی را تجربه کنیم. تیم ملی اما مقتدرانه از آن مرحله صعود کرد و توانست با 12 امتیاز کامل، صدرنشین گروه شود."

از دید حاج‌رضایی، منتقدان سرمربی تیم ملی، زمان مناسبی را برای انتقاد از او انتخاب نکرده‌اند و الان زمان خوبی برای صحبت درباره قطع همکاری با این مربی نیست:" برخی منتقدین شاید پشت دیدگاه‌شان اهدافی داشته باشند که به سود فوتبال ملی نیست اما بخشی که طالب موفقیت تیم ملی خود هستند به خوبی می دانند ما اگر با همین روند و نتایج درخشان به جام جهانی برسیم کنار گذاشتن مربی با این کارنامه دشوار و بسیار سخت است. وقتی اسکوچیچ این تیم را از معبرها و سنگلاخ ها به جام جهانی برساند برکناری او کار حرفه ای در دنیای فوتبال نیست، به نظر من باید ابتدا اجازه بدهیم این 5 بازی برگزار شود و بعد درباره عملکرد فنی او نظر بهتری بدهیم."

حاج‌رضایی که به واسطه نتایج اسکوچیچ در تیم ملی، احترام ویژه‌ای برای او قائل است، صحبتهایش درباره مربی کروات را اینگونه ادامه می‌دهد:" در جام ملتهای 2019 چند مربی صاحب نام مانند هکتور کوپر و اریکسون  در تیم های ازبکستان و فیلیپین حضور داشتند اما نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند. در عراق کاتانچ نتایج بسیار خوبی گرفت اما عراقی ها سراغ یک مربی 75 ساله مانند ادووکات رفتند که انگیزه ای برای کار کردن نداشت و نتیجه آن باعث شد عراق نتایج خوب گذشته را تکرار نکند. مربی بزرگ ابزار و انگیزه می خواهد. تنها اسم یک مربی بزرگ که نمی تواند تیم را هدایت کند ."

او در دفاع از اسکوچیچ، از مورینیو مثال می‌زند:" کارنامه یک مربی با نتایجش سنجیده می شود و اگر یک مربی بسیار مطرح نتواند نتایج خوبی بگیرد، درب خروج به او نشان داده می‌شود. نمونه این موضوع، ژوزه مورینیو است که در یونایتد و تاتنهام با آن همه سابقه ( دوبار فتح لیگ قهرمانان و فتح سه گانه) نتایج ضعیفی گرفت و برکنار شد. زمانی که فدراسیون بخواهد سراغ مربی برود 2 موضوع را مدنظر قرار خواهد داد. نتایج و مساله مالی. در حال حاضر نتایج اسکوچیچ شایسته احترام بیشتر است و باید از او حمایت کامل شود و از نظر مالی هم فکر می کنم قرارداد او با رقم مناسبی بسته شده و نمی‌دانم چرا دنبال بهانه‌جویی و طرح سوالاتی هستیم که در حال حاضر جای آن نیست."

حاج‌رضایی وضعیت مالی فدراسیون را هم دلیل دیگری برای عدم قطع همکاری با اسکوچیچ می‌داند:" اینکه تیم ملی به سراغ یک مربی معمار با بالاترین استانداردهای مربیگری روز دنیا برود، اصلا چیز بدی نیست اما باید از خودمان سوال کنیم که آیا فدراسیون در شرایط فعلی امکان انجام چنین کاری را دارد؟ وقتی ملی‌پوش‌های ما مجبورند با لباس کهنه به مصاف رقبا بروند، به نظر می‌رسد که شرایط مالی فدراسیون اجازه جذب یک مربی بزرگ خارجی را نمی‌دهد."

7655