گزارش روز؛ سرالکس درباره الکس/ بازخوانی مصاحبه‌ای غرورآفرین برای تورینی‌ها

گزارش روز؛ سرالکس درباره الکس/ بازخوانی مصاحبه‌ای غرورآفرین برای تورینی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی - به مناسبت سالروز تولد اسطوره محبوب شهر تورین، به بازخوانی یک مصاحبه از اسطوره فراموش نشدنی تیم قرمزپوش شهر منچستر می پردازیم که همچنان موجب غرور هواداران بیانکونری می شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه میرور اسپورت چاپ انگلیس، روز سه شنبه گذشته الساندرو دل پیرو، اسطوره یوونتوس تولد 47 سالگی خود را جشن گرفت. جای تعجب نیست که انبوهی از هواداران، هم تیمی های سابق و رقبا از این فرصت استفاده کرده و به تمجید از ستاره بزرگ ایتالیایی پرداخته باشند.

به همین مناسبت، این نشریه انگلیسی نیز تصمیم گرفت سخنان سرمربی افسانه ای منچستر یونایتد یعنی سرالکس فرگوسن را به یاد بیاورد که در دوران اوج خود، امید داشت که نماد یوونتوس را به اولدترافورد بیاورد.

در یکی از مسابقات اروپایی آن زمان در اروپا، مهاجم سابق بانوی پیر نمایش فوق العاده ای مقابل شیاطین سرخ داشت و گری نویل را در مسیر رسیدن به یک گل فراموش نشدنی به فراموشی سپرد.

با این حال، دل پیرو درخواست سرمربی اسکاتلندی را مبنی بر ترک تورین رد کرد و فرگوسن در سال 2006 و در بحبوحه ماجرای کالچوپولی نیز تلاش دیگری در این راستا انجام داد اما پاسخ دل پیرو همان پاسخ دفعه‌ی قبل بود. فرگوسن در توصیف اتفاقات آن زمان چنین می گوید: "دل پیرو تنها کسی است که من از دست او عصبانی می شدم. بعد از یک مسابقه بین یونایتد و یوونتوس که در آن، او به تنهایی نیمی از دفاع ما را خراب کرد، گیگز و نویل به سراغ من آمدند و از من خواستند که دل پیرو را به هر قیمتی که شده بخرم، زیرا کسی مثل او باعث می شد تا دهه ها همه عناوین و جام ها را ببریم. بنابراین من با نمایندگان یووه و ایجنت این پسر تماس گرفتم. دل پیرو حتی قبل از شنیدن پیشنهاد من، آن را نپذیرفت و به من گفت که یووه بهترین مکان برای اوست و گفت با این که به منچستر یونایتد احترام می‌ گذارد، هرگز نمی‌ توانسته به رنگ‌ های سیاه و سفید خیانت کند. حیف شد، چون دیگر کسی مثل او را ندیدم. حتی پس از قهرمانی ایتالیا در جام جهانی در سال 2006 نیز از او دوباره درخواست کردم. در آن زمان، رئال مادرید نیز به دنبال دل پیرو بود و با توجه به مسائل پیرامون یوونتوس در آن زمان، تصور می‌ کردم که بین ما در یونایتد و کهکشانی های مادریدی، یک حراجی عادلانه برای به دست آوردن او برگزار می‌ شود و بنابراین، من مستقیماً به او زنگ زدم و گفتم الکس، من تو را در یونایتد می خواهم. شما ستاره تیم خواهید بود و ما با هم همه چیز را به دست خواهیم آورد. او خندید و جواب داد آقا، می دانید که نظر من نسبت به سال های هیچ تغییری نکرده است. یووه روزهای سختی را پیش رو دارد و من باید به آن ها کمک کنم. من نمی توانم ترسو باشم."

سرالکس فرگوسن در ادامه می گوید: "در سال 2008 دوباره دل پیرو را دیدم و با در آغوش گرفتن، از من استقبال کرد. او بابت رد پیشنهاد من عذرخواهی کرد. دستم را روی شانه‌ اش گذاشتم و دوباره به او اطمینان دادم که می‌ خواستی یوونتوس را نجات بدهی و این کار را کردی. وقتی کسی از من می‌ پرسد که در طول دوران مربیگری ام، کدام بازیکن بوده که همیشه می‌ خواسته ام او را تمرین دهم اما هرگز این فرصت را نیافتم، من در پاسخ همیشه یک نام بیشتر بر زبان نیاورده ام: الساندرو دل پیرو"

9404