رمز و راز موفقیت وحید امیری ؛ ترکیب سبک زندگی خوب و سطح بازی استاندارد

رمز و راز موفقیت وحید امیری ؛ ترکیب سبک زندگی خوب و سطح بازی استاندارد

پایگاه خبری فوتبالی- چرا وحید امیری بهترین بازیکن ایران مقابل لبنان بود؟

به گزارش فوتبالی، آچار فرانسه تیم ملی و پرسپولیس یک ساعت اول مسابقه با لبنان را در پست غیرتخصصی مدافع چپ سپری کرد و اسکوچیچ یک نیمه عملاً او را منحصر به کار دفاعی کرد و بعد به این نتیجه رسید که جایش در میدان کجاست و در کدام منطقه از زمین بازدهی بهتری خواهد شد. تیم ملی درست وقتی نتیجه گرفت که امیری آزاد شد و یک خط به جلو آمد تا گره کار هرچند دیر، ولی بالاخره باز شود.

امیر حاج‌رضایی در گفت و گو با فوتبالی درباره عملکرد امیری می‌گوید: " او تنها بازیکنی است که از لیگ برتر ایران در لیست 11 نفره تیم ملی حضور دارد. امیری همواره بازیکن تاثیرگذاری بوده و زمانی که یک خط جلوتر می‌آید و در خط هافبک قرار می‌گیرد، این تاثیرگذاری بیشتر می‌شود چرا که در فضاهای کوچک صاحب توپ می‌شود و از کانال‌های باریک می‌تواند پاس بدهد تا درهای بسته را باز کند و این کار را مقابل لبنان به خوبی انجام داد."

از دید حاج‌رضایی، سبک زندگی امیری، نقش مهمی در موفقیت امیری دارد:" تصور من این است که امیری در زندگی خصوصی به خوبی از خودش مراقبت می‌کند و تمرینات مرتب و منظمی دارد . او بازیکن بدون حاشیه‌ای است و شما همیشه وجه مثبت او را می‌بیند که این موضوع می تواند به استمرار خوب بازی کردن او در ادامه کمک کند."

حسین عبدی دیگر کارشناسی است که تحت تاثیر عملکرد امیری جلوی لبنان قرار گرفته است:" داشتن چند بازیکن مثل امیری، برای هر تیمی، موهبتی محسوب می‌شود. او افت چندانی ندارد و یک بازیکن تاثیرگذار محسوب می‌شود که در پست‌های مختلف(دفاع چپ، هافبک راست و چپ، خط حمله) نمایش خوبی دارد.هر مربی‌ای که کار تیمی برایش اهمیت داشته باشد، نمی‌تواند به راحتی از کنار بازیکنی با ویژگیهای امیری بگذرد"

از عبدی درباره این پرسیدیم که آیا بهتر نیست امیری به عنوان یک بازیکن هجومی به میدان برود تا اینکه یکی از 4 مدافع تیم ملی باشد. پاسخ او را بخوانید:" بهتر هست که امیری در یک خط جلوتر بازی کند اما این به نظر مربی و کادر فنی بر می گردد، برخی اوقات مربی فکر می‌کند در این حالت می تواند بازی بهتری از بازیکنانش بگیرد اما من معتقدم امیری زمانی که در خط هافبک بازی می‌کند از نظر کیفیت تیمی خیلی بهتر خواهیم شد."

7655