تیم احتمالی سرمربی سابق بارسلونا برای آینده مشخص شد

تیم احتمالی سرمربی سابق بارسلونا برای آینده مشخص شد

پایگاه خبری فوتبالی - رونالد کومان سرمربی اخراجی و سابق بارسلونا شاید به مربیگری برگردد و جای استیون جرارد را در گلاسکو رنجرز پر کند.

به گزارش فوتبالی، مربی هلندی پس از شکست در مقابل رایو وایکانو از هدایت بارسلونا برکنار شد که در ابتدا سرجی بارخوان جانشین وی شد و در نهایت ژاوی هرناندز هدایت تیم کاتالان را به عهده گرفت. از سویی رنجرز که سال گذشته قهرمانی لیگ اسکاتلند شد، باید به دنبال جانشین جرارد باشد چرا که اسطوره لیورپول اخیرا هدایت استون ویلا را به عهده گرفته است.

کومان 58 ساله با کوله باری از تجربه می تواند هدایت رنجرز را به عهده بگیرد. این مربی تجربه قهرمانی در اسپانیا، پرتغال و هلند را داشته است. او سه بار با آژاکس و آیندهوون در هلند به قهرمانی رسیده و بارسلونا و والنسیا نیز جام حذفی اسپانیا را کسب کرده است.  کومان با اورتون و ساوتهمپتون در لیگ انگلیس مربیگری کرده اما می تواند اولین تجربه اش را در فوتبال اسکاتلند داشته باشد..

البته کومان اصلی ترین گزینه هدایت گلاسکو رنجرز نیست چرا که هموطنش جیووانی فن برونکهورست به گزینه اصلی تبدیل شده است. فن برونکهورست تجربه سه سال بازی کردن در رنجرز بین سالهای 1998 تا 2001 را داشته که دو قهرمانی لیگ اسکاتلند را کسب کرده است. او بعد از آن برای آرسنال، بارسلونا و فاینورد مربیگری کرد. فن برونکهورست کار مربیگری را در ابتدا به عنوان دستیار در فاینورد اغاز کرد و در می 2015 سرمربی این تیم شد. فن برونکهورست در چهار سال حضور در فاینورد توانست یک قهرمانی لیگ هلند، دو قهرمانی جام حذفی هلند و دو قهرمانی سوپرجام هلند را کسب کند. آخرین تجربه مربیگری وی در تیم گوانگژو R&F در لیگ چین بوده است.

4125