حمایت نکیسا از بیرانوند: نباید سرمایه‌سوزی کنیم/ علیرضا باید گلهای خورده‌‌اش را آنالیز کند

حمایت نکیسا از بیرانوند: نباید سرمایه‌سوزی کنیم/ علیرضا باید گلهای خورده‌‌اش را آنالیز کند

پایگاه خبری فوتبالی- دروازه بان اسبق تیم ملی ایران اعتقاد دارد انتقادها از علیرضا بیرانوند نباید موجب سوزاندن سرمایه دروازه‌بانی ایران شود.

به گزارش فوتبالی، نیما نکیسا در مورد بازی روز پنجشنبه لبنان و ایران اظهار داشت: در دقایق ابتدایی توانستیم تیم لبنان را عقب نگه داریم و بر بازی تسلط پیدا کنیم اما روی یک اتفاق عجیب آن گل عجیب و غریب را دریافت کردیم. من هم با بیرانوند هم عقیده هستم، توپ از بیرون به زمین بازگشت و او ما کاملا غافلگیر شد. 

نکیسا در مورد اینکه آیا دروازه‌بان با تجربه‌ای همچون بیرانوند واقعا باید اینگونه غافلگیر می‌شد، گفت: مغز است دیگر، یک لحظه دستور می‌دهد توپ به بیرون رفته و در آن لحظه است که باید خلاف آن را به مغز ثابت کنی که توپ اوت نشده و این اتفاقات در کسری از ثانیه رخ می‌دهد و این موضوع باعث می شود که دروازه‌بان اشتباه کند.

نکیسا، دفاع از بیرانوند را اینگونه ادامه داد: چند روز پیش دیدم در لیگ ایتالیا یک دروازه بان دقیقا مشابه گلی را که من از یوگسلاوی خوردم را دریافت کرد، یعنی به سمت راست متمایل شد و بازیکن توپ را به سمت چپ زد. می خواهم این را بگویم که در کسری از ثانیه اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد و نباید دروازه‌بانی در حد بیرانوند را که سهوا این اتفاق برایش افتاده را کنار بگذاریم. با این کار فقط داریم مهره‌سوزی می‌کنیم.

نکیسا در مورد اینکه شایعه شده احتمال نیمکت‌نشینی بیرانوند جلوی سوریه وجود دارد و حتی یکی از روزنامه‌های ورزشی در شماره امروزش، از احتمال بازی عابدزاده جلوی سوریه خبر داده، بیان کرد: عملکرد او جلوی لبنان نباید دلیلی برای نیمکت‌نشینی جلوی سوریه باشد و حرف من این است که نباید سرمایه‌سوزی کنیم اما از طرف دیگر، باید به این مورود هم توجه کنیم که عابدزاده هم دروازه‌بان بسیار قابلی است و اینکه توانسته در لیگ پرتغال و اسپانیا بازی کند بیانگر این موضوع هست و قرار نیست که تا ابد، دروازه‌بان‌های شماره 2 و 3 تیم ملی، نیمکت‌نشین باقی بمانند.

از نکیسا درباره این موضوع پرسیدیم که بیرانوند در دو بازی آخر بواویشتا، 9 گل خورده و شاید این مساله تمرکز او را تحت تاثیر قرار داده باشد. پاسخ دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی 98 را بخوانید: باید چه کار کنیم؟ بیراوند را کنار بگذاریم؟ هر دروازه‌بانی ممکن است در مقطعی با این مشکل روبرو شود و حتی 10 گل بخورد. باید گلهایی که علیرضا دریافت کرده را بررسی کرد تا ببینیم او چقدر روی این گلها مقصر بوده است. باز هم می‌گویم که باید از سرمایه‌های خودمان حمایت کنیم.

نکیسا صحبتهایش را با پیشنهادی برای بیرانوند به پایان می‌رساند: علیرضا باید فیلم گل‌هایی که دریافت کرده را ببیند و این گل‌ها آنالیز کند. در گل‌هایی که بیرانوند دریافت کرده، مشخص است که او نیاز به تمریناتی دارد که اعصاب و عضله‌اش تقویت شود درست مثل اتفاقی که روی گل لبنان رخ داد.

9697