هفته پنجم لیگ دسته اول فوتبال؛ سقوط خیبر و صدرنشینی قشقایی/ ملوان و همدان مدعیان مدعیان جدید

هفته پنجم لیگ دسته اول فوتبال؛ سقوط خیبر و صدرنشینی قشقایی/ ملوان و همدان مدعیان مدعیان جدید

پایگاه خبری فوتبالی- هفته پنجم رقابتهای لیگ دسته اول با سقوط خیبر از صدر جدول همراه بود تا قشقایی تازه ترین صدرنشین این مسابقات باشد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، هفته پنجم رقابتهای لیگ دسته اول در حالی پشت سر گذاشته شد که صدرنشین این مسابقات با شکست خارج از خانه با سقوط ۴ پله‌ای مواجه شد تا قشقایی شیراز صدرنشین تازه این مسابقات باشد.
در مهم‌ترین بازی از هفته پنجم، خیبر صدرنشین و بدون شکست در تهران به مصاف سایپا رفت و در حالی که ابتدا با یک گل از میزبان خود پیش افتاد، در نهایت با شکست ۲ بر یک زمین را ترک کرد تا با توجه به پیروزی قشقایی، شهرداری همدان و ملوان این تیم با سقوط ۴ پله‌ای مواجه شود. سایپا نیز با توجه به این پیروزی ۸ امتیازی شد و به رده هفتم جدول صعود کرد تا به روزهای آینده امیدوار تر باشد.

در دیگر دیدار مهم از هفته پنجم، تیم قشقایی موفق به شکست دادن ماشین سازی انتهای جدولی شد تا با استفاده از شکست خیبر به صدر جدول صعود کند. شاگردان مهدی رجب زاده برای صعود به صدر جدول تنها یک بار دروازه میزبان انتهای جدولی شان را باز کردند.

شهرداری همدان که پدیده مسابقات این فصل است نیز در هفته پنجم نتیجه خوبی به دست آورد و توانست تیم خوب رایکا را با نتیجه ۳ بر صفر در همدان شکست داده تا با ۱۱ امتیاز بعد از قشقایی ۱۲ امتیازی در رده دوم جدول قرار گیرد. شهرداری همدان دارای بهترین خط حمله و بهترین خط دفاع مسابقات نیز هست تا طبیعتاً بهترین تفاضل گل نیز در اختیار آنها باشد.

ملوان هم در انزلی موفق به شکست دادن تیم پایین جدولی پارس جنوبی جم شد تا با ۱۱ امتیاز پایین‌تر از قشقایی و شهرداری همدان و بالاتر از خیبر خرم آباد در رده سوم قرار گیرند. شاگردان مازیار زارع ابتدا با گلی که در نیمه اول به ثمر رساندند از میهمان خود پیش افتادند و با گل دقایق پایانی جمی ها تا آستانه از دست رفتن ۲ امتیازی خانگی رفتند. اما در دقیقه ۲+۹۰ بار دیگر گلزنی کردند تا به پیروزی شیرین و مهمی برسند.

مس شهر بابک هم در دیداری مهم توانست میزبانش بادران تهران را با یک گل شکست دهد تا با ۷ امتیاز در رده نهم جدول بایستد. استقلال خوزستان هم در دربی خوزستان توانست تیم همنامش استقلال ملاثانی را با یک گل شکست دهد تا ۵ امتیازی شده و بتواند قدری از انتهای جدول فاصله بگیرد. آبی پوشان اهواز با این ۵ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفته‌اند.

خلاصه نتایج هفته پنجم رقابتهای لیگ دسته اول به شرح زیر است؛

ملوان ۲ - پارس جنوبی یک

بادران صفر - مس شهر بابک یک

سایپا ۲ - خیبر خرم آباد یک

شهرداری همدان ۳ - رایکا بابل صفر

ماشین سازی صفر - قشقایی شیراز یک

آرمان گهر ۲ - ویستا توربین صفر

استقلال ملاثانی صفر - استقلال خوزستان یک

خوشه طلایی یک - مس کرمان یک

‌ شاهین بوشهر صفر - شهرداری آستارا یک

جدول لیگ دسته اول در پایان هفته پنجم

6641