گزارش روز؛ آشنایی با گزینه جدید جانشینی سولشر در اولدترافورد

گزارش روز؛ آشنایی با گزینه جدید جانشینی سولشر در اولدترافورد

پایگاه خبری فوتبالی - با توجه به اوضاع نابسامان سولشر در منچستر يونايتد، همچنان سؤالاتی در مورد اين که چه کسی بهترين جايگزين برای او خواهد بود، وجود دارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از نشریه تایمز، مائوريسيو پوچتينو، اريک تن هاگ و زين الدين زيدان و حتی برندن راجرز نام هایی هستند که برای جانشينی اوله گونر سولشر به ميان آمده اند. اما منچستر يونايتد به جابجایی مربی خود تمايلی ندارد و با توجه به گزارش‌های نشریه بیلد مبنی بر علاقه رالف رانگنيک به هدايت شياطين سرخ، این مربی آلمانی هنوز يونايتد را تحت تاثير قرار نداده است. اما يونايتد بايد در حال بررسی گزينه های جايگزينی باشد که به آن ها علاقه دارد و ممکن است برای حضور در اولدترافورد وسوسه شوند. يکی از مدعيان اين جايگاه، بايد روبن آموريم، سرمربی اسپورتینگ لیسبون پرتغال و يکی از آينده دارترين مربيان اروپا باشد.

با مرور پنج دليلی که چرا آموريم می تواند به عنوان جانشين سولشر انتخاب شود، اطلاعات بیشتری درباره او به دست می آوریم.

سرمربی ای آينده دار با نتايج درخشان:

آموريم فقط ۳۶ سال دارد و در ۳۲ سالگی مربيگری را آغاز کرده و قبلاً با اسپورتينگ قهرمان ليگ پرتغال شده است. او پس از دوران بازی که به کاپيتانی بنفيکا انجاميد، مربی تیم براگا بود قبل از اين که توسط اسپورتينگ جذب شود. آموريم يکی از برترين مربيان نسل بعدی است. اشتباهات برجسته يونايتد در گذشته اين بود که لوئيس فن خال و ژوزه مورينيو را بر اساس شهرت به خدمت گرفت، زمانی که آن ها بهترين سال های خود را پشت سر گذاشته بودند.

در عوض منچستر يونايتد بايد به دنبال استخدام يک مربی آينده دار و در حال پيشرفت باشد که ممکن است پس از موفقيت باورنکردنی اش در اسپورتینگ، به چالش جديدی نياز داشته باشد. آن ها در اين فصل ليگ قهرمانان اروپا گروه سختی با حضور آژاکس و بروسيا دورتموند دارند و با دو برد و دو شکست فعلا در جايگاه سوم قرار گرفته و هم امتياز با تيم آلمانی اند.

 يک برنده رکورددار:

آموريم در اولين فصل حضورش در اسپورتينگ، اين باشگاه را به اولين جام خود از سال ۲۰۰۱/۰۲ رساند. اما روش آن ها برای رسيدن به اين موفقيت حائز اهميت بود به طوری که تنها يک بازی از ۳۴ بازی را باختند و تنها ۲۰ گل دريافت کردند.

آموريم با هدايت اسپورتينگ به قهرمانی جام حذفی پرتغال نيز رسيد. اين موفقيت با توجه به اين که آن ها سال قبل از آغاز مربيگری او، با ۲۲ امتياز اختلاف با پورتو، در رده چهارم قرار گرفته و ستاره خود برونو فرناندز را نيز از دست داده بودند، حتی چشمگيرتر می شود.

اسپورتينگ اين کار را با شروعی قدرتمند در اين فصل دنبال کرده است، جایی که آن ها به طور مشترک در صدر جدول قرار دارند و در ۱۱ بازی ابتدایی شکست نخورده اند.

سبک بازی:

آموريم با ترکيب 3-3-4 و سبک پرسينگ شديد از جلو، تيمش را هدايت می کند. نحوه دفاع تيم آميروم به عنوان يک واحد و به دست آوردن توپ در يک سوم دفاعی حريفان است. خط هافبک چهار نفره آن ها الماسی شکل است که می تواند در هنگام دفاع فشرده تر شود. رکورد دفاعی چشمگير اسپورتينگ، با دريافت تنها ۴ گل در ۱۱ بازی در اين فصل و ۲۰ گل در ۳۴ بازی فصل گذشته، نشان می دهد که روش های آموريم کارآمد هستند. او همچنين علاقمند به استفاده از بازيکنان جوان در ترکيب خود بوده است، با تکيه بر گروهی بی تجربه در دفاع، و همچنين چندين نوجوان از آکادمی که برای اولين بار تحت هدايت او برای تيم اصلی به ميدان رفته اند.

نگاهی به تقويت پست شماره ۶:

آموريم مردی است که دليل اصلی پيشرفت ژائو پاولينيا هافبک پرتغالی می باشد و او را به يکی از برترين بازيکنان اروپا در پست شماره ۶ تبديل کرد. پاولينيا ستون خط هافبک الماسی شکل آموريم است و در بين ۱۰ بازيکن برتر از نظر تکل های صحيح در اين فصل ليگ قهرمانان اروپا قرار دارد.

آموريم يا می تواند به دنبال آوردن پاولينيا به يونايتد باشد تا نيازهای ضروری تيمش را برآورده کند، يا می تواند برای جذب بازيکنی با ويژگی های مشابه تلاش کند. موفقيت او با پاولينيا، او را برای سر و سامان دادن به پستی که بيشترين مشکل را برای يونايتد به وجود آورده، مناسب می سازد که در عين حال می تواند کيفيت و سابقه دفاعی تيم را متحول کند.

دست يافتنی، حتی اگر گران باشد:

بر خلاف مائوريسيو پوچتينو يا اريک تن هاگ که اکنون در دسترس نيستند، وضعيت آموريم کمی واضح تر است. بنا به گزارش نشريه رکورد چاپ پرتغال، آموريم در قرارداد خود بند آزادسازی حدود ۲۰ الی ۲۵ ميليون يورویی برای باشگاه هایی دارد که می خواهند او را به خدمت بگيرند.

اين بدان معناست که اگر او همان مربی ای باشد که يونايتد می خواهد، پرداخت رقم فسخ آموريم با اسپورتينگ به او نشان می دهد که باشگاه چقدر در مورد توانایی های او جدی است. اگر اسپورتينگ در گروه خود در ليگ قهرمانان اروپا ناکام بماند، ممکن است آموريم برای تغير باشگاه خود وسوسه شود.

يونايتد نيز بايد با کمی غرور به جستجوی مربی نزديک شود. شياطين سرخ بايد بتوانند يکی از آينده دارترين و باهوش ترين مربيان اروپا را وسوسه کنند.

9404