رسانه لبنانی مطرح کرد؛ تیم لبنان بهای سنگینی برابر ایران داد/ انتقاد از تعویض‌های «هاشک»

رسانه لبنانی مطرح کرد؛ تیم لبنان بهای سنگینی برابر ایران داد/ انتقاد از تعویض‌های «هاشک»

پایگاه خبری فوتبالی- یک رسانه لبنانی دلایل باخت تیم ملی فوتبال این کشور برابر ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی را برشمرد و از سرمربی لبنان به خاطر تعویض‌های ناموفقش در این مسابقه انتقاد کرد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه صیدا لبنان برابر تیم ملی این کشور به پیروزی ۲ بر ۱ رسید تا به صدرنشینی خود در گروه A با ۱۳ امتیاز ادامه بدهد.

گل‌های ایران در این بازی در وقت‌های اضافه و در دقایق ۹۱ و ۹۵ به ثمر رسید تا لبنان شکست سخت و تلخی را تجربه کند. این موضوع باعث شد تا رسانه‌های لبنان به انتقاد از «ایوان هاشک» سرمربی تیم ملی این کشور بپردازند.

سایت elmaestrosport با برشمردن دلایل این شکست لبنان نوشت: «تیم ملی لبنان بهای سنگینی را به خاطر نداشتن تجربه، عدم اعتماد به نفس، ترس از حریف و احترام بیش از حد به آن پرداخت؛ به علاوه تحلیل قدرت بدنی اکثر بازیکنان در ۱۵ دقیقه پایانی مسابقه. به همه اینها تغییرات ناموفق ایوان هاشک را اضافه کنید؛ او باید بازیکنی را به زمین می‌آورد که فشار را از روی تیمش کم کند، به مدافعان تیم آرامش بدهد و از طریق مهارتهای فردی تفاوت را ایجاد و سرعت بازی را کم کند. تمامی این ویژگی‌ها در ربیع عطایا موجود است که مربی باید به توانایی‌های او بیشتر اعتقاد داشته باشد.»

این رسانه لبنانی همچنین غیبت «حسن معتوق» کاپیتان لبنان در شکست برابر ایران را تاثیرگذار دانست. معتوق چند هفته پیش در باشگاه خود دچار مصدومیت شد و به بازی‌های ملی لبنان نرسید.

این سایت در مطلبی جداگانه نوشت: «غیبت حسن معتوق، کاپیتان و ستاره تیم ملی لبنان تاثیر خود را بر عملکرد کلی این تیم به خصوص در بخش تهاجمی گذاشت. ضعف جناحین در رویارویی با تیم ایران مشخص بود. هاشک سرمربی لبنان به دلیل غیبت معتوق مجبور شد برنامه و روش بازی را اصلاح کند به طوری که با دو وینگر بازی نکرد. این موضوع بر روی چهره تهاجمی تیم لبنان تأثیر گذاشت که با غیبت معطوق کم رنگ و ضعیف به نظر می‌رسید.»

۴۱۵۴