دروازه‌بان تیم ملی اسپانیا در آستانه شکستن یک رکورد فوق‌العاده

دروازه‌بان تیم ملی اسپانیا در آستانه شکستن یک رکورد فوق‌العاده

پایگاه خبری فوتبالی - مدتهاست که دیگر خبری از سوال در مورد دروازه بان ها در کنفرانس مطبوعاتی لوئیز انریکه نیست. دلیلش هم مشخص است: اونای سیمون جایگاه خود را پیدا کرده است.

به گزارش فوتبالی، اونای یک سال پیش در بازی دوستانه مقابل هلند در آمستردام اولین بازی خود را در تیم بزرگسالان اسپانیا داشت. سیمون بعد از ان جایگاهش را در تیم ملی اسپانیا تثبیت کرد و بدین ترتیب دخیا در همه هجده بازی اخیر در تیم ملی اسپانیا نیمکت نشین بوده است. آخرین باری که دروازه بانی در تیم ملی اسپانیا این قدر نیمکت نشین بود، په په رینا بود که در ده بازی بازی پیاپی روی نیمکت نشست.

در حقیقت اونای در این مدت فقط یک ربع در مقابل گرجستان استراحت کرد تا روبرتو مارتینز اولین بازی خود را داشته باشد. البته در مقابل لیتوانی نیز بازیکنان تیم جوانان اسپانیا بازی کردند و طبیعتا اونای هم حضور نداشت.

آخرین باری که دروازه بانی در تیم ملی اسپانیا جایگاهی به این مستحکمی داشت، به زوبیزارتا برمی گردد که در سال 1997 در همه بازیها حضور داشت. کاسیاس در مدت بیش از یک دهه دروازه بان فیکس تیم ملی اسپانیا بود اما هرگز در هجده بازی پیاپی فیکس نشد. اونای در صورت فیکس شدن در دو بازی بعدی می تواند به رکورد 20 بازی پیاپی حضور در ترکیب اصلی برسد.

زوبیزارتا رکورد 86 بازی پیاپی حضور در تیم ملی اسپانیا را داشت که در 81 تایش فیکس بود که در فوتبال اسپانیا یک رکورد است.

4125