اپیزود پنجم جنگ در قاره آسیا؛ این هفته قربانی می‌گیرد

اپیزود پنجم جنگ در قاره آسیا؛ این هفته قربانی می‌گیرد

پایگاه خبری فوتبالی- پنجمین هفته از دور نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره کهن با برگزاری ۶ دیدار در ۲ گروه به انجام می‌رسد و مطمئنا پس از پایان این هفته شاهد قربانیانی خواهیم بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، هفته پنجم دور نهایی رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا و در ۲ گروه A و B با برگزاری ۶ دیدار برگزار خواهد شد. در این گزارش راجع به این بازی‌ها صحبت خواهد شد.

گروه A:

در این گروه تیم ملی فوتبال ایران با ۱۰ امتیاز صدرنشین است. کره جنوبی با هشت امتیاز در رده دوم قرار دارد. لبنان سومین تیم گروه با پنج امتیاز است. امارات و عراق با سه امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم جای دارند و سوریه با یک امتیاز قعرنشین است.

کره جنوبی- امارات: ساعت ۱۴:۳۰

شاگردان پائولو بنتو بعد از تساوی با ایران دوباره به خانه بازمی‌گردند تا چهارمین بازی خود در ورزشگاه خودی را تجربه کنند. آنها میزبان اماراتی هستند که تا به اینجا بردی نداشته و البته تنها یک بار طعم تلخ شکست را چشیده است. برت فان‌مارویک وضعیت خطرناکی روی نیمکت امارات دارد و باختن به کره جنوبی می‌تواند به از دست دادن شغلش منجر شود. نتیجه مساوی در این دیدار یا برد امارات می‌تواند بهترین نتیجه برای تیم ملی ایران باشد.

لبنان- ایران: ساعت ۱۵:۳۰

شاگردان دراگان اسکوچیچ با ۱۰ امتیاز صدرنشین گروه هستند و در ۲ دیدار خارج از خانه قبلی به برتری رسیده‌اند. پیروزی در این مسابقه همچنان تیم اسکوچیچ را در صدر جدول غیر قابل دسترس نگه می‌دارد و البته فاصله با تیم سوم جدول را بیشتر خواهد کرد. لبنان نیز که شگفتی‌ساز گروه تا به اینجا بوده، پس از جمع‌آوری پنج امتیاز در چهار دیدار خارج از خانه متوالی حالا اولین میزبانی‌اش را خواهد داشت.

عراق- سوریه: ساعت ۲۰:۳۰

هر ۲ تیم محکوم به برد هستند و چاره‌ای جز این ندارند. عراق باید در دوحه از سوریه پذیرایی کند. هیچ‌یک تا به اینجا انتظارات را برآورده نکرده‌اند و دیک ادووکات و نظار منحوس در آستانه برکناری قرار دارند. پیروزی در این دیدار، تیم برنده را به جدول بازمی‌گرداند و تیم بازنده باید منتظر وروژد رسمی به قلب بحران باشد.

گروه B:

عربستان تنها تیم حاضر در دور سوم است که هر چهار بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و با ۱۲ امتیاز صدرنشین است. استرالیا با ۹ امتیاز تیم دوم جدول به حساب می‌آید. تیم‌های عمان و ژاپن با ۶ امتیاز به ترتیب در رده‌های سوم و چهارمن جای گرفته‌اند. چین سه امتیازی است و ویتنام تنها تیم بدون امتیاز هر ۲ گروه به حساب می‌آید که در قعر جدول گروه جای گرفته است.

استرالیا- عربستان: ساعت ۱۲:۳۰

اولین میزبانی استرالیا در خانه پس از ۲ میزبانی در دوحه مقابل صدرنشین گروه است. شاگردان گراهام آرنولد باید ترمز عربستانی را بکشند که با هروه رنارد برای دومین بار از خانه خارج خواهد شد. این دیدار جذاب‌ترین بازی هفته پنجم است و نتیجه‌اش می‌تواند تکلیف خیلی از مسائل را روشن کند. پیروزی عربستان یعنی اینکه باید آنها را از همین حالا صعودکننده به جام جهانی دانست و برد استرالیا یعنی گره گروه B کورتر می‌شود.

ویتنام- ژاپن: ساعت ۱۵:۳۰

ژاپن با توجه به ۲ باختی که داشته دیگر حق از دست دادن حتی یک امتیاز را هم ندارد چه برسد که بخواهد در مقابل تیم صفر امتیازی گروه بلغزد. شاگردان هاجیمه موریاسو مقابل تیم پارک هانگ سئو به یک برد پرگل فکر می‌کنند و البته ویتنام نشان داده برعکس نتایج نهایی که به دست می‌آورد تیم قابل احترام و سرسختی است.

چین- عمان: ساعت ۱۸:۳۰

چین با پیروزی مقابل ویتنام سرانجام طعم امتیاز و برد را چشید. آنها به مصاف شگفتی‌ساز این گروه یعنی عمان خواهند رفت. عمانی که برای حفظ جایگاهش در رده سوم باید با هدایت برانکو ایوانکوویچ از سد میزبانش بگذرد. البته که چین همچنان در حسرت میزبانی در زمین خودی است و باید در امارات پذیرای عمان باشد.

۴۱۵۴