جریمه نقدی 500 میلیون ریالی برای دوپینگی‌ها

جریمه نقدی 500 میلیون ریالی برای دوپینگی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- ورزشکارانی که به خاطر دوپینگ 4 سال محروم می‌شوند باید 500 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کنند.

به گزارش فوتبالی، در دومین جلسه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، عملکرد سال 2020 و 2021 این ستاد مورد بررسی اعضای این ستاد قرار گرفت. در این جلسه که به ریاست مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای برگزار شد، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد، در گزارش عملکرد این ستاد در دو سال گذشته گفت: در سال 2021 از ورزشکاران 25 فدراسیون 773 بار نمونه گیری انجام و 17 تخلف ثبت شد که البته دو مورد آن مربوط به امتناع ورزشکاران و یک مورد هم به نقض محرومیت ربط داشت. این در حالی است که در سال 2020 و از 416 نمونه گیری از 18 فدراسیون 14 تخلف به ثبت رسید که در مقایسه تعداد نمونه ها و تخلف صورت گرفته، شرایط به سمت سالم سازی پیش می رود.

در ادامه این جلسه علی نژاد ضمن قدردانی از تلاش های خوب صورت گرفته، بر صدور پاسپورت بیولوژیک برای ورزشکاران رشته های استقامتی و قدرتی در داخل کشور تاکید کرد و گفت: همانگونه که مطلع هستید صدور این پاسپورت از 11 آبان با همکاری آزمایشگاه کشور قطر آغاز شده است اما چون نمونه گیری از ورزشکاران رشته های استقامتی و قدرتی باید چهار بار در سال صورت بگیرد، بهتر است برای صرفه جویی در هزینه و زمان با یکی از آزمایشگاه های مجهز داخلی این کار انجام شود.

موضوع بعدی که در این جلسه مورد تاکید اعضا قرار گرفت، جریمه نقدی برای ورزشکاران خاطی بود که مقرر شد ورزشکار متخلفی که چهار سال محروم می شود ملزم به پرداخت 500 میلیون ریال جریمه نقدی شود.

7474