صالحی‌امیری: در چند زمینه مهم با مجارستانی‌ها همکاری می‌کنیم

صالحی‌امیری: در چند زمینه مهم با مجارستانی‌ها همکاری می‌کنیم

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس کمیته ملی المپیک ایران، گفت: در راستای همکاری متقابل در چند زمینه دارای اهمیت، تفاهمات خوبی با رئیس کمیته المپیک مجارستان داشتیم.

به گزارش فوتبالی، «سیدرضا صالحی‌امیری» امروز (سه‌شنبه) در حاشیه دیدار با مسوولان کمیته ملی المپیک مجارستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در تداوم ارتباطات بین‌المللی، تصمیم گرفتیم با چند کشور اروپایی همکاری کنیم که خوشبختانه در این راستا رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان و هیات همراه به تهران آمدند.

وی افزود: در چند موضوع صحبت و تفاهم کردیم که اولین آن، تبادل مربی و بورس بود. یکی از پایگاه‌هایی که کمیته برای آموزش مربیان و قهرمانان انتخاب کرده، مجارستان است. بر این اساس، نیاز به همکاری جدی داریم که مورد استقبال مجاری‌ها قرار گرفت. هر سال کمیته بین‌المللی المپیک هزینه چند نفر را برای اعزام تقبل می‌کند که ما نفرات را انتخاب می‌کنیم.

صالحی‌امیری ادامه داد: همچنین، توافق کردیم تبادل مربی داشته باشیم. در رشته‌هایی که ما توانمند هستیم، مثل کشتی، کاراته و تکواندو و در ورزش‌های که مجارها موفق هستند، همچون شمشیربازی و واترپلو، تبادل مربی کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: اردوی مشترک، نکته دیگری است که اهمیت زیادی دارد. چنانچه بتوانیم اردوی مشترک بگذاریم، در رشد تیم‌های ما موثر است.

این مقام مسوول افزود: بحث تجهیزات بسیار اهمیت دارد، چرا که برای حضور در رویدادهای بین‌المللی نیاز به تجهیزات استاندارد داریم و مجارستان می‌تواند آنرا تامین کند. همچنین مقامات مجارستان عصر امروز دیدار با روسای چند فدراسیون خواهند داشت.

وی گفت: در مجموع روندی که در این چهار سال داشتیم، توسعه دیپلماسی ورزشی بود. در چهار سال گذشته بیش از ۱۲۰ دیدار با مقامات ارشد ورزشی بین‌المللی داشتیم و همه این تلاش‌ها باید به استفاده از ظرفیت جهانی برای توسعه ورزش قهرمانی ایران منجر شود.

7474