دوباره رکورد و رکوردشکنی، دوباره گلزن لهستانی بایرن/ لواندوفسکی توپ و کفش طلا را با هم می خواهد!

دوباره رکورد و رکوردشکنی، دوباره گلزن لهستانی بایرن/ لواندوفسکی توپ و کفش طلا را با هم می خواهد!

پایگاه خبری فوتبالی - دیگر همگان عادت کرده اند که هر وقت صحبت از رکورد و رکوردشکنی باشد، نامی از بایرن مونیخ و بازیکنانش نیز به دنبال آن دیده و شنیده شود و در جدیدترین مورد، باز هم باواریایی ها و باز هم گلزن لهستانی آن ها موفق به ثبت یک رکورد فوق العاده و تاریخی شده اند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه های آلمانی، با هدایت هانس دیتر فلیک و یولیان ناگلزمان، بایرن مونیخ تاریخی جدید در موضوع آمار گلزنی در یک سال تقویمی به ثبت رسانده است.

با دو گلی که باواریایی ها شنبه شب برابر فرایبورگ به ثمر رساندند، برای اولین بار در تاریخ باشگاه مونیخی، بایرن مونیخ موفق شد در طول یک سال تقویمی تعداد گل های به تمر رسانده اش را سه رقمی کند.

بایرن مونیخ در حالی که هنوز بازی های دیگری تا پایان سال  2021 میلادی پیش رویش دارد، موفق شده تا به این جا یکصد گل به ثمر برساند و پس از شکستن رکورد باشگاه مونیخی که در سال 1972 و با تعداد نود و نه گل به ثبت رسیده بود، در آستانه شکستن رکورد کل فوتبال آلمان در این ارتباط باشد. تیم اف سی کلن در سال 1977 موفق به زدن یکصد و یک گل شده بود؛ رکوردی که قطعا در دیدارهای آینده به دست باواریایی ها شکسته خواهد شد.

بایرن مونیخ

از این یکصد گل به ثمر رسیده، چهل گل در فصل جاری بوندسلیگا و شصت گل در نیم فصل دوم لیگ قبل یعنی از شروع سال 2021 میلادی در اواسط فصل قبل توسط تیم هانس دیتر فلیک به ثمر رسیده است. این گل ها را در خلال سی و دو بازی انجام شده و با میانگین 3.12 گل در هر مسابقه به ثمر رسانده که یازده بازی در فصل جاری و بیست و یک مسابقه نیز در فصل گذشته بوده است.

البته طبق معمول، نقش اصلی را در ثبت این آمار و به ثمر رسیدن این تعداد از گل، روبرت لواندوفسکی، ماشین گلزنی لهستانی مونیخی ها داشته است که در مجموع در طی همین مدت زمانی سی و هفت گل به ثمر رسانده است. بعد از لواندوفسکی، سرژ گنبری با دوازده گل در جایگاه دوم و توماس مولر با 9 گل در جایگاه سوم هستند. یاشوا کیمیش، لروی سانه، لئون گورتزکا و اریک ماکسیم چوپوموتینگ هر کدام شش گل و کینگزلی کومان و جمال موسیالا هر کدام پنج گل به ثمر رسانده اند. ژروم بواتنگ، نیکلاس زوله، داوید آلابا، کورنتین تولیسو و آلفونسو دیویس نیز هر کدام یک گل زده اند و سه گل دیگر نیز توسط بازیکنان حریفان به ثمر رسیده است.

همچنین روبرت لواندوفسکی با گلزنی برابر فرایبورگ، به اولین بازیکن قاره اروپا تبدیل شد که در سال 2021 میلادی تعداد گل هایش به عدد شصت می رسد. مهاجم ملی پوش لهستانی که یکی از شانس های اصلی کسب جایزه توپ طلای امسال نیز هست، در این سال اولین بازیکنی بود که تعداد گل هایش به 10، 20، 30، 40 و 50 نیز رسیده بود.
با ثبت چنین آماری، به نظر می رسد روبرت لواندوفسکی مدعی اصلی کسب هر دو جایزه توپ و کفش طلا در رقابت های سال جاری خواهد بود!

9404