دعوت از ۲۰ لژیونر لیگ قطر به ۱۳ تیم ملی در ۴ قاره

دعوت از ۲۰ لژیونر لیگ قطر به ۱۳ تیم ملی در ۴ قاره

پایگاه خبری فوتبالی- همزمان با ایام فیفادی ۲۰ لژیونر شاغل در لیگ ستارگان باشگاه‌های قطر به اردوهای‌ ۱۳ تیم ملی در چهار قاره مختلف جهان دعوت شدند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، باشگاه‌های قطری در سال‌های گذشته بازیکنان باکیفیت و شاخص خارجی را به خدمت گرفته‌اند و به همین دلیل در مقطع فیفا دی علاوه بر ملی‌پوشان تیم ملی قطر 20 بازیکن خارجی شاغل در لیگ این کشور نیز به تیم‌های ملی مختلف در سراسر جهان و چهار قاره مختلف آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و حتی اروپا دعوت شده‌اند.

شجاع خلیل‌زاده و محمد‌حسین کنعانی‌زادگان از بین لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ قطر مدافعان دو باشگاه الریان و الاهلی هستند که به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شدند.

از تیم السد آندره آیو فرزند عابدی پله به تیم ملی فوتبال غنا دعوت شده است، وو یونگ جونگ تیم ملی کره جنوبی را در مرحله مقدماتی جام جهانی همراهی می‌کند و بغداد بونجاح مهاجم اصلی تیم ملی الجزایر در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آفریقا برابر جیبوتی و بورکینافاسو خواهد بود.

مایکل اولونگا مهاجم اهل کنیا به تیم ملی این کشور دعوت شده و فرجانی ساسی هافبک الدحیل تیم ملی تونس را در مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا همراهی خواهد کرد. توبی آلدرفیلد دیگر بازیکن باشگاه الدحیل است که در مسابقات مقدماتی جام جهانی به میدان می‌رود و البته برای تیم ملی فوتبال بلژیک در این رقابت‌ها و در قاره اروپا به میدان خواهد رفت. بلژیک در این مقطع با استونی و ولز دیدار می‌کند.

خامس رودریگز ستاره سابق رئال مادرید و بازیکن فعلی الریان قطر پس از یک سال به تیم ملی کلمبیا دعوت شده است و در مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی برابر برزیل و پاراگوئه تیم ملی کشورش را همراهی خواهد کرد. یوهان بولی دیگر بازیکن الریان در ترکیب تیم ملی فوتبال ساحل عاج برابر موزامبیک و کامرون به میدان خواهد رفت.

ایمن حسین مهاجم تیم ملی عراق و یاسین بخیت بازیکن تیم ملی اردن لژیونرهای ملی‌پوش ام صلال قطر در این مقطع خواهند بود. سفیان بوفتینی دیگر بازیکن الاهلی است که تیم ملی مراکش را در مرحله انتخابی جام جهانی همراهی می‌کند. جمال بلعمری و یوسف بلایلی هم بازیکنان باشگاه قطر هستند که به اردوی تیم ملی الجزایر دعوت شدند. بشار رسن هم دیگر لژیونر باشگاه قطر در تیم ملی عراق خواهد بود. همچنین امجد عطوان از باشگاه الشمال به تیم ملی عراق دعوت شده  و بها فیصل از همین باشگاه نامش در لیست تیم ملی اردن دیده می‌شود.

مهدی تاهرات مدافع الغرافه دیگر بازیکن الجزایری شاغل در لیگ قطر است که به تیم ملی کشورش دعوت شده و آرون بوبندزا مهاجم العربی نیز تیم ملی گابون را در مرحله مقدماتی جام جهانی همراهی خواهد کرد.

به نظر می‌رسد حضور 20 ملی‌پوش خارجی از چهار قاره مختلف جهان نشان‌دهنده کیفیت لژیونرهایی است که باشگاه‌های قطری در این سال‌ها به خدمت گرفته‌اند و به دنبال ارتقای کیفیت سطح مسابقات لیگ ستارگان همچنین تیم‌های ملی فوتبال این کشور هستند.

گفتنی است همزمان با غیبت این 20 لژیونر همچنین حضور ملی‌پوشان قطری در اردوی تیم ملی این کشور باشگاه‌ها در مسابقات جام اوریدو شرکت می‌کنند و رقابت‌های لیگ 45 روز دیگر از سر گرفته خواهد شد.

7474