پرسپولیس بعد از تعطیلات سراغ چه سیستمی می‌رود؟

پرسپولیس بعد از تعطیلات سراغ چه سیستمی می‌رود؟

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس بعد از تعطیلات لیگ، با چه سیستمی مقابل حریفانش قرار خواهد گرفت؟

به گزارش فوتبالی، پس از انتقادهایی که از سبک بازی پرسپولیس در اراک به صورت گرفت، سرمربی پرسپولیس تصمیم گرفت جلوی گل گهر تغییرات عمده‌ای در تیمش ایجاد کند. نمایش تیم او جلوی آلومینیوم باعث مطرح شدن این نقد شده بود که دست یحیی و تیمش برای حریفانش رو شده و با یک آنالیز مناسب از پرسپولیس می‌توان به خوبی، هم نفرات هجومی پرسپولیس را مهار کرد هم خط دفاع این تیم را تحت فشار قرار دارد. اتفاقی که در بازی با آلومینیوم شاهد آن بودیم و رسول خطیبی با آنالیز خوبی که از پرسپولیس داشت، توانست سه امتیاز آن بازی را بگیرد.

یحیی گل‌محمدی جلوی گل گهر تصمیم گرفت دروازه‌بان و یکی از مدافعان اصلی‌اش را بیرون بگذارد و تیمش را با سیستم جدیدی به میدان بفرستد. فرجی در کنار ابراهیمی و نعمتی سه دفاع مرکزی پرسپولیس بودند. شیری و آقایی به‌عنوان وینگ بک‌های راست و چپ در ترکیب قرار گرفتند. میلاد سرلک، وحید امیری و رضا اسدی سه هافبک میانی بودند و ترابی نزدیک به آل‌کثیر در خط حمله بازی کرد. البته هنگام حمله، امیری به ترابی و آل کثیر نزدیک می‌شد تا پرسپولیس با سه مهاجم به دروازه گل گهر حمله کند.

یکی از نکات مثبت اتخاذ این سیستم(3-4-3)، بالا بازی کردن پرسپولیس بود و در نتیجه کار تیم حریف برای پرس کردن را سخت کرد و شاگردان یحیی گل‌محمدی در نیمه اول موقعیت گل آنچنانی به حریف نداد.

اما بزرگترین ضعف پرسپولیس در این سیستم(3-4-3) در بازی دیروز این بود که شیری و آقایی توان نفوذ و حمل توپ نداشتند(نکته ای که حمید مطهری پس از بازی به آن اشاره کرد) و این در حالی است که اکثر تیمهایی که از این سیستم استفاده می کنند وینگ بک‌هایی با قدرت حمل توپ بالا در اختیار دارند.

یحیی به دلیل اینکه وینگ بک های خوبی در این سیستم نداشت با شروع نیمه دوم تغییر سیستم داد اما این احتمال وجود دارد با جذب بازیکنان تاجیکستانی و برطرف شدن مصدومیت عالیشاه و نعمتی کادر فنی قرمزها بیشتر از این سیستم استفاده کند.

7655