بازگشت به تیم ملی بعد از ماجرای دیپورت پرسپولیسی‌ها

بازگشت به تیم ملی بعد از ماجرای دیپورت پرسپولیسی‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- سروش رفیعی بعد از پنج سال مجددا به اردوی تیم ملی فوتبال ایران فراخوانده شده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، در کنار خط خوردن طارمی از اردوی تیم ملی فوتبال ایران، دعوت از سروش رفیعی توسط دراگان اسکوچیچ، از دیگر اتفاقات اردوی اخیر تیم ملی خواهد بود. هافبک سپاهان که زیر نظر نویدکیا تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان خط هافبک در لیگ برتر شده و به نوعی به فرم سابق بازی خود نزدیک شده، امیدوار است بعد از سال‌ها یک بار دیگر در یک بازی رسمی به میدان برود.
حضور رفیعی در تیم ملی ایران در شرایطی است که او آخرین بار در اردوی جنجالی تیم ملی در دی ۹۵ حضور داشت که در نهایت این اردو به علت اختلافات میان کی‌روش و برانکو، با دیپورت بازیکنان پرسپولیس از دوبی به تهران همراه شد. از اتفاقات جالب اینکه سروش رفیعی هم در این اردو همراه با بازیکنان پرسپولیس به تهران برگشت و از تراکتور راهی پرسپولیس شد.

بعد از این اتفاقات، سروش رفیعی هرگز به تیم ملی دعوت نشد که گمانه‌زنی‌هایی در ارتباط با قرار گرفتن او در لیست سیاه تیم ملی وجود داشت اما شاید مهم‌ترین دلیل افت فنی این بازیکن در سال‌های گذشته هم بود که موجب جدایی او از سرخپوشان پایتخت شد.

با این‌حال، سروش بعد از گذشت حدود ۵ سال مجددا به تیم ملی دعوت شده و می‌تواند توانایی‌های خود را زیر نظر اسکوچیچ به نمایش بگذارد؛ اتفاقی که در دوران مربی‌گری کی‌روش به علت بازی‌های عمدتا فیزیکی تیم ملی به چشم نیامد.

رفیعی در بازگشت دوباره به این تیم، ۳۱ ساله است و با کوله‌باری از تجربه پیراهن تیم ملی را به تن خواهد کرد. البته رفیعی در این سال‌ها فقط ۴ بار برای تیم ملی به میدان رفته که اصلا عدد بزرگی نیست و شاید به خوبی نتوانست توانایی‌های خود را در کنار نسل حاضر نشان دهد.

اولین بازی رفیعی به ۲۰ آبان ۹۳ و بعد از جام جهانی برزیل مقابل کره جنوبی در تهران بر می‌گردد که تیم ملی در این دیدار به برتری یک بر صفر دست یافت. کی‌روش در آن مقطع در حال آماده‌سازی تیمش برای حضور در جام ملت‌های آسیا بود که در ادامه مشکلاتی به علت ابطال کارت خدمت سربازی رفیعی پیش آمد اما سرمربی تیم ملی هر طور که بود، این بازیکن را با خود به استرالیا برد و سروش هم یک بازی کامل مقابل امارات انجام داد.

بعد از جام ملت های ۲۰۱۵، رفیعی بارها به تیم ملی دعوت شد اما همواره روی نیمکت حضور داشت و فرصت چندانی برای بازی کردن به دست نیاورد تا رفته رفته از تیم ملی دور شد تا اینکه حالا بعد از گذشت چند سال از رفتن کی‌روش و همینطور ویلموتس، اسکوچیچ این فرصت را به هافبک سپاهان داده است.

تیم ملی فوتبال ایران در هفته پنجم و ششم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۵ آبان ۱۴۰۰ مهمان تیم ملی لبنان و سوریه است. کاروان تیم ملی امشب تهران را به مقصد بیروت ترک خواهد کرد.

6641