اعتماد یک نیمه‌ای سرمربی پرسپولیس به سیستم جدید

اعتماد یک نیمه‌ای سرمربی پرسپولیس به سیستم جدید

پایگاه خبری فوتبالی- آیا سرمربی پرسپولیس در بازی تیمش دوباره سراغ سیستم سه دفاعه خواهد رفت؟

به گزارش فوتبالی، یحیی گل‌محمدی در نیمه اول بازی با گل گهر تصمیم گرفت از سیستم جدیدی در تیمش استفاده کند و با سه دفاع جلوی تیم امیر قلعه‌نویی قرار گرفت. 

گل آرمین سهرابیان در دقایق پایانی نیمه اول باعث شد که یحیی فقط 45 دقیقه به سیستم جدید تیمش اعتماد کرده باشد و در نیمه دوم دوباره سراغ سیستم مورد علاقه‌اش یعنی 2-4-4 رفت. تغییر سیستمی که خیلی زود نتیجه داد و پرسپولیس به گل مساوی رسید تا احتمالا سرمربی قرمزها در بازی‌های آینده هم تیمش را با 4 مدافع به مصاف حریفانش بفرستد.

نکته امیدوارکننده در نیمه اول برای پرسپولیس این بود که شاگردان یحیی موقعیت آنچنانی به حریف ندادند و در بازیسازی از عقب نسبتا موفق بودند و تنها روی یک ضربه ایستگاهی مغلوب سیرجانی‌ها شدند.

آنچه مشخص است یحیی به دلیل مصدومیت عالیشاه و نعمتی ابزار لازم را برای بازی با سیستم 3 دفاعه نداشت. به نظر می‌رسد مهدی شیری و سعید آقایی که در نیمه اول وینگ‌بک‌های پرسپولیس بودند، به درد بازی در این سیستم نمی‌خورند و اگر قرار به استفاده مجدد از سیستم سه دفاعه باشد، احتمالا امیری به عنوان وینگ‌بک چپ بازی خواهد کرد و در سمت راست، دست یحیی برای استفاده از بازیکن مورد نظرش بازتر خواهد بود.

7655