استخدام ژاوی برای بارسلونا چقدر هزینه داشت؟

استخدام ژاوی برای بارسلونا چقدر هزینه داشت؟

پایگاه خبری فوتبالی - ژاوی هرناندز پس از توافق میان بارسلونا و السد هدایت تیم کاتالان را به عهده گرفت.

به گزارش فوتبالی، ژاوی هرناندز تا سال 2024 با بارسلونا قرارداد بست و قرار است که رهبر پروژه جدید لاپورتا باشد. در ابتدا السد این خبر را در صفحه توییترش تایید کرد و بارسلونا نیز با ساعاتی تاخیر در بامداد شنبه استخدام ژاوی را به صورت رسمی تایید کرد.

ژاوی مربیگری را در سال 2019 در السد قطر آغاز کرده بود و سعی کرد که اولین تجربیات خود به عنوان مربی را در تیمی داشته باشد که فوتبالش را در آن به پایان برده بود. حالا ژاوی باید در فوتبال اروپا کار کند که قطعا فاصله زیادی با لیگ قطر دارد.  در سالهای اخیر چندین بار شایعاتی در مورد حضور ژاوی روی نیمکت بارسا مطرح شده بود. حمایت غیرعلنی ژاوی از ویکتور فونت رقیب لاپورتا در انتخابات ریاست بارسلونا باعث شده بود که لاپورتا در ابتدا علاقه ای به استخدام شماره شش سابق نداشته باشد اما در نهایت مدیر بارسلونا نظر خود را عوض کرد و سرمربی السد را به خدمت گرفت.

استخدام ژاوی برای بارسلونا حدود 25 میلیون یورو هزینه داشته است. در حقیقت بارسایی ها باید به السد پنج میلیون یورو به السد به عنوان غرامت بپردازد. از سویی کومان نیز به عنوان غرامت اخراجش از بارسلونا دوازده میلیون یورو می خواهد.با احتساب دستمزد ژاوی و هفت دستیارش به نظر می رسد که تغییر مربی برای لاپورتا حدود 25 میلیون یورو هزینه داشته است. 

4125