جنجال تاریخی در فوتبال ترکیه؛ بازیکنان از زیر دوش به زمین بازی برگردانده شدند!

جنجال تاریخی در فوتبال ترکیه؛ بازیکنان از زیر دوش به زمین بازی برگردانده شدند!

پایگاه خبری فوتبالی- در سوپرلیگ فوتبال ترکیه اتفاقی رخ داد که سر و صدای زیادی در رسانه‌های داخلی و خارجی به راه انداخت.

به گزارش فوتبالی، یکی از کم‌سابقه‌ترین اتفاقات دنیای فوتبال که شاید اصلاً سابقه هم نداشته باشد، در هفته دوازدهم سوپرلیگ فوتبال ترکیه و در جریان مصاف تیم‌های گازیانتپ و کاسیم‌پاشا رخ داد. در این بازی که با برتری 2 بر صفر تیم گازیانتپ خاتمه یافت، داور مسابقه هالیس اوزکایا، به داور چهارم مسابقه اعلام کرد که 9 دقیقه وقت تلف شده منظور کند.
در جریان وقت‌های تلف شده نیمه دوم نیز اتفاقی افتاد که کمک داور ویدئویی (VAR) مجبور به مداخله شد که نتیجه‌اش اخراج یکی از بازیکنان تیم کاسیم‌پاشا در دقیقه 2+90 بود. به این ترتیب 2 دقیقه از وقت‌های تلف شده نیز صرف بررسی این صحنه شد و انتظار می‌رفت که به وقت‌های تلف شده بازی در نیمه دوم اضافه شود. با این حال نه تنها داور زمان بیشتری برای ادامه بازی در نظر نگرفت، بلکه سوت خود را در ثانیه 13 دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده به صدا درآورد.

با وجود تعجب‌آور بودن تصمیم داور، دو تیم به زمین بازی را به سمت رختکن‌ها ترک کردند. در کمال ناباوری 10 دقیقه پس از پایان بازی، داور تصمیم گرفت که بازیکنان دو تیم را به زمین بازی برگرداند. طبق گزارش رسانه‌های ترکیه‌ای او در حالی تصمیم به برگرداندن بازیکنان به میدان گرفت، که تعدادی از بازیکنان در حال دوش گرفتن بودند. به این ترتیب آنها مجبور شدند که به زمین بازی برگردند تا وقت‌های تلف شده باقیمانده را به پایان برسانند. این اما تنها مشکل نبود، چرا که تور دروازه‌ها جمع شده و سیستم کمک داور ویدئویی نیز غیرفعال شده بود. با این وجود با اعلام داور، در مدت زمانی کوتاه هم تور دروازه‌ها مجدد نصب شد و هم VAR فعال شد. به این ترتیب 5 دقیقه پایانی بازی انجام شد. نتیجه بازی اما در این مدت کوتاه تغییر نکرد و گازیانتپ با همان دو گلی که زده بود، سه امتیاز را از آن خود کرد.

پس از بازی باشگاه گازیانتپ در صفحه توئیترش با داور درباره تصمیمش شوخی کرد و در پیامی نوشت: "لطفاً ما را به زمین بازی برنگردانید، ما راضی هستیم!»

6641