هراتیان: نگاهم رنگی نیست/ سلامت بازیکنان مهم‌تر است

هراتیان: نگاهم رنگی نیست/ سلامت بازیکنان مهم‌تر است

پایگاه خبری فوتبالی- رییس مرکز ایفمارک (مرکز ارزیابی‌های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران) گفت: برخی من را متهم به نگاه رنگی کردند در حالی که اینگونه نیست و سلامت بازیکنان مهمتر از هر چیزی است. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، زهره هراتیان با بیان اینکه وظایف ایفمارک نسبت به گذشته سنگین‌تر شده اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که کار ایفمارک را چند برابر کرده پدیده کووید ۱۹ و گسترش آن در سطح ایران و جهان است. ما در این دورره حساسیت بیشتری نسبت به سلامت بازیکنان خواهیم داشت و این مهم را در بحث واکسیناسیون نیز پیگیری می‌کنیم. همچنین به دنبال آن هستیم تا با معاینات دقیق عوارض احتمالی ویروس کرونا را در بازیکنان بررسی کنیم. همه بازیکنان لیگ برتر و لیگ آزادگان در ایفمارک حضور پیدا کرده و متخصصان این مرکز نظر خود را درباره یک بازیکن به باشگاه اعلام کردند. 

او در شرح وظایف ایفمارک به عنوان مرکز تشخیص سلامت ورزشکاران حرفه‌ای گفت: وظیفه ما صدور مجوز بازی یا ممانعت از حضور یک بازیکن در لیگ برتر و زمین مسابقه نیست بلکه شرایط و میزان سلامت بازیکنان را به باشگاه اعلام خواهیم کرد و آنان در این زمینه با علم به نظر کارشناسان این مرکز برای امضای قرارداد تصمیم خواهند گرفت. البته یک استثنا هم وجود دارد و آن بیماری قلبی و عروقی است. در این زمینه هیچ تعارفی نداریم و بعد از اتفاقاتی که در یوررو ۲۰۲۰ برای اریکسن بازیکن دانمارک شکل گرفت موضوع قلب و عروق بیش از گذشته مورد توجه فوتبال جهان قرار گرفت زیرا ناراحتی قلبی بازیکن دانمارکی را برای همیشه از فوتبال دور کرد.

رییس مرکز ایفمارک با اشاره به عدم صدور مجوز در لیگ جدید برای چند بازیکن فوتبال گفت: در بحث سلامت با هیچ کسی تعارف نداریم و به دنبال آن هستیم تا سلامت بازیکنان را در اولویت قرار دهیم. همه بازیکنان لیگ یک و لیگ برتر امسال به ایفمارک آمده و ما مجوز حضور چند بازیکن را صادر نکردیم. برای بازیکنان خارجی ما شرایط را به باشگاه اعلام می‌کنیم و آنان برای امضای قرارداد تصمیم خواهند گرفت. البته این تنها برای بازیکنان شاغل در لیگ برتر نیست بلکه بازیکنانی از عراق و کشورهای همسایه نیز برای سنجش سلامت به ایفمارک خواهند آمد و این مرکز تنها مرکز مورد تایید فیفا در آسیای میانه است.

هراتیان در پاسخ به سوالی در زمینه شال قرمز خود و به برخی از حواشی که در سال‌های گذشته از  مربیان داخلی پیش آمد گفت: سال گذشته مسائلی مطرح شد که جای آن در رسانه نبود و همه می‌دانند که من بدون تعصب رنگی کار خواهم کرد و رنگ شالم نیز ربطی به تیم خاصی ندارد. 

رییس ایفمارک همچنین در تشریح چرایی مشکلش با کارلوس کی‌روش سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران نیز گفت: نمی‌خواهم در گذشته بمانم.

6641