ایران - روسیه؛ دفاع از عنوان قهرمانی مقابل قهرمان جهان

ایران - روسیه؛ دفاع از عنوان قهرمانی مقابل قهرمان جهان

پایگاه خبری فوتبالی- ساحلی‌بازان ایران و روسیه در دهمین دوره از جام بین قاره ای ۲۰۲۱ امارات امشب از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف هم می‌روند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران و روسیه امشب (شنبه) از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در فینال جان بین قاره ای ۲۰۲۱ امارات به مصاف هم می‌روند و برای کسب جام قهرمانی دهمین دوره این رقابت‌ها پا به توپ خواهند شد.
دو تیم پیش از این در مرحله گروهی و برای صدرنشینی به مصاف هم رفتند که تزارها با نتیجه خفیف ۴ بر ۳ ایران را شکست دادند و صدرنشین گروه B شدند ولی در نهایت با توجه به صعود هر دو تیم از دو سمت جدول به فینال، باز هم برابر هم قرار می‌گیرند.

تا قبل از این بازی، ایران و روسیه به همراه برزیل هر یک موفق به کسب سه قهرمانی شده اند (در مجموع ۹ قهرمانی) و حالا یکی از این دو تیم فرصت کسب چهارمین جام طلایی مسابقات و تاریخ‌سازی را خواهد داشت.

البته ایران مدعی عنوان قهرمانی این مسابقات محسوب می‌شود که در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ (مسابقات در سال ۲۰۲۰ برگزار نشد) با دو مربی مختلف قهرمان شده و در سوی مقابل روسیه به تازگی جام جهانی را در خانه خود نگه داشت و به قهرمانی جهان دست یافت.

دو تیم قبل از این هم دو بار در فینال‌ها به مصاف هم رفته‌اند که در سال ۲۰۱۳ بازی با نتیجه ۴ بر ۳ به نفع ایران تمام شد و در سال ۲۰۱۸ هم ایران با نتیجه ۴ بر ۲ پیروز شد.

* قوانین فوتبال ساحلی

فوتبال ساحلی در سه زمان ۱۲ دقیقه‌ای و به صورت مفید (توقف زمان با رفتن توپ به اوت یا خطا و ...) برگزار می‌شود. در صورتی که بازی در این مدت زمان مساوی شود، بازی راهی سه دقیقه وفت‌های اضافه خواهد شد و اگر بازی برنده‌ای نداشته باشد، ضربات پنالتی میان دو تیم قضاوت خواهد کرد. در نهایت این دیدار باید یک برنده داشته باشد.

اگر بازی‌ها در دور گروهی و در مسابقات لیگ برگزار شود، برای پیروزی در زمان معمول سه امتیاز، برای پیروزی در زمان‌های اضافه دو امتیاز و برای پیروزی در پنالتی یک امتیاز به تیم برنده اختصاص داده می‌شود و تیم بازنده هم طبیعتا امتیازی کسب نخواهد کرد.

در بازی ایران و روسیه با توجه به اینکه این دیدار در فینال و دور حذفی برگزار می‌شود، هیچ امتیازی ندارد اما بازی برای تعیین تیم قهرمان، در یکی از این سه حالت خاتمه خواهد یافت.

6641