رونالدو و مایکل جردن چه شباهت‌هایی به همدیگر دارند؟

رونالدو و مایکل جردن چه شباهت‌هایی به همدیگر دارند؟

پایگاه خبری فوتبالی - سولشر سرمربی نروژی منچستریونایتد، کریستیانو رونالدو را با مایکل جردن اسطوره بسکتبال دنیا مقایسه کرد.

به گزارش فوتبالی، پس از دبل رونالدو مقابل آتالانتا، سولشر به تمجید از ستاره 36 ساله پرداخت و نقش کریستیانو در منچستریونایتد را با نقش مایکل جردن در شیکاگو بولز مقایسه کرد. جردن که حالا 58 ساله است، در سال 2003 در حالی بازنشسته شد که در 19 سال دوران سکتبالش به یکی از بهترین ورزشکاران تاریخ کشور امریکا تبدیل شد. جردن شش بار با شیکاگو بولز فاتح لیگ بسکتبال آمریکا شد و پنج بار هم عنوان ارزشمندترین بازیکن این لیگ را کسب کرد.  جردن که چهارده بار در تیم "آل استار" جای گرفته بود در سال های 1984 و 1992 مدال طلای المپیک را کسب کرد. جردن با توان تبلیغاتی خود وجهه بسکتبال را هم در کل دنیا دستخوش تغییر کرد. جردن در حال حاضر مالک تیم بسکتبال "شارلوت هورنتس" در شهرش است.

فوربس ثروت مایکل جردن را حدود 1.32 میلیارد پوند تخمین زده است. او با همکاری با نایکی برند شخصی خود به نام "ایر جوردن" را در اختیار دارد که با این قرارداد از سال 1984 تا کنون حدود یک میلیارد پوند درامدزایی کرده است. او اخیرا قراردادی را با نتفلیکس برای یک سریال 10 اپیزودی به نام "رقص آخر" امضا کرده است و سال گذشته با درآمدی بالغ بر 95 میلیون پوند از این حیث بالاتر از رونالدو قرار داشت.

سرمایه کریستیانو رونالدو 367 میلیون پوند تخمین زده می شود که سال گذشته 91 میلیون پوند درآمدزایی کرد. البته رونالدو با 362 میلیون دنبال کننده در شبکه های اجتماعی اختلاف زیادی با جردن با 22 میلیون دنبال کننده دارد. رونالدو در یووه، رئال مادرید و یونایتد هفت قهرمانی لیگ و پنج قهرمانی چمپیونزلیگ کسب کرده و پنج بار هم توپ طلا را برده است. 

هم جردن و هم رونالدو املاک زیادی در سرتاسر جهان دارند. رونالدو در حال حاضر در خانه ای به ارزش سه میلیون پوند در منطقه چیشیر اقامت دارد. ستاره پرتغالی در سال 2019 برای خرید یک خانه برای تعطیلات در "کاستا دل سول" مبلغ 1.4 میلیون پوند هزینه کرد، محله ای که ستارگان سرشناسی نظیر کانر مگ گرگور نیز در آن جا خانه دارند. رونالدو در زادگاهش مادیرا یک آپارتمان هفت طبقه به ارزش هفت میلیون پوند را تحت تملک خود دارد. جردن خانه ای به ارزش دوازده میلیون پوند در شیکاگو دارد که در هشت سال اخیر نتوانسته آن را بفروشد. او خانه ای به ارزش شش میلیون پوند هم در منطقه یوتا تحت تملک خود دارد.

4125