توصیه به یحیی گل‌محمدی؛ تغییر سیستم و استفاده از 3 مدافع

توصیه به یحیی گل‌محمدی؛ تغییر سیستم و استفاده از 3 مدافع

پایگاه خبری فوتبالی- آیا سرمربی پرسپولیس دست به تغییر سیستم بازی تیمش خواهد زد؟

به گزارش فوتبالی، پرسپولیس در روزی که نوع بازی و ارنج این تیم در زمین یادآور تیم سردرگم و بی‌برنامه بازی مقابل الهلال بود مقابل آلومینیوم اراک تن به شکست داد تا هم برای دومین بازی متوالی در اراک شکست بخورد هم اینکه یحیی گل‌محمدی و شاگردانش سوژه انتقادهای مختلفی شوند.

یکی از انتقادهایی که از تیم یحیی شده، به سیستم بازی این تیم برمی‌گردد و از دید برخی منتقدان گل‌محمدی، او می‌تواند با ابزارهایی که در اختیار دارد، تیمش را با سه مدافع به مصاف حریفانش بفرستد.

یحیی گل‌محمدی در این فصل دو مدافع میانی برای تیمش خریده که با توجه به حضور سیدجلال حسینی و فرشاد فجری در پرسپولیس، این تیم چهار مدافع میانی دارد. حال با اشتباهات رخ‌داده در سمت راست خط دفاعی این تیم در دو بازی با الهلال و آلومینیوم، استفاده از دفاع سه‌نفره برگ برنده‌ای برای یحیی است.

استفاده از دفاع 3 نفره علاوه بر اینکه به خط دفاعی‌ قرمزها عمق می‌دهد، با اضافه‌شدن بک‌های چپ و راست به سه نفر دفاعی، خط دفاعی این تیم عرض بیشتری پیدا کرده و در نتیجه فضایی که از آن ضربه خورده بسته می‌شود. از طرفی بلاتکلیفی درباره وحید امیری و سیامک نعمتی که مدافعان کناری تخصصی نیستند نیز در این سیستم از بین خواهد رفت.

در صورتی که یحیی به سیستم 2-5-3 روی بیاورد سیامک نعمتی و وحید امیری هر دو در نقش بک های چپ و راست حاضر می‌شوند که می‌توانند در حملات پرسپولیس با آسودگی بیشتری شرکت کنند. 

یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس 2 بار از سیستم 2-5-3 استفاده کرده است. یک بار در لیگ نوزدهم و بازی  مقابل گل گهر که 3-3 مساوی شد و یک بار مقابل استقلال در جام حذفی که 2-2 به پایان رسید و پرسپولیس در ضربات پنالتی از حریفش شکست خورد..

سرمربی پرسپولیس، اما اعتقاد ویژه‌ای به سیستم 2-4-4 (خطی_لوزی) دارد و تقریبا بعید است که تیمش را با سیستمی به جز این ارنج کند. از دید سرمربی پرسپولیس، او ا ترکیب پرسپولیس با 4 دفاع، 2 هافبک دفاعی، دو هافبک در کناره‌ها و 2 مهاجم با خصوصیات متفاوت ارنج می‌شود. 

آنچه مشخص است پرسپولیس در حال حاضر در جناح راست و در عمق با مشکلی جدی مواجه است و چه زمانی که شیری با فرجی بوده و چه زمانی که نعمتی با فرجی کنار هم بازی کردند، این ضعف کاملا مشخص بوده است. استقلالی‌ها که از سیستم دفاع 3 نفره استفاده می کنند زمان زیادی سپری کردند تا در این سیستم توانستند با یکدیگر به هماهنگی لازم برسند.

7655