پیش‌بازی میلان - پورتو؛ طارمی در پی تکرار حماسه دایی در سن‌سیرو پس از 22 سال

پیش‌بازی میلان - پورتو؛ طارمی در پی تکرار حماسه دایی در سن‌سیرو پس از 22 سال

پایگاه خبری فوتبالی - یاران مهدی طارمی در تیم پورتو امشب در ایتالیا میهمان یاران زلاتان ابراهیموویچ در تیم میلان خواهند بود.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب رقابت های هفته چهارم ليگ قهرمانان اروپا، در گروه بی، امشب چهارشنبه دوازدهم آبان ماه 1400 مصادف با سوم نوامبر سال 2021 میلادی و از ساعت ۲۱:۱۵ به وقت تهران شاگردان استفانو پیولی در تیم آث میلان در ورزشگاه سن سیروی شهر میلان و با قضاوت کلمنت تورپن، داور سرشناس فرانسوی میزبان شاگردان سرجیو کونسیسائو در تیم پورتوی پرتغال خواهند بود. پورتو هم اکنون پس از گذشت دَه بازی، بدون حتی یک باخت در لیگ پرتغال صدرنشین است. آن ها در لیگ قهرمانان هم فقط بر حسب تفاضل گل، از اتلتیکو مادریدِ رده دومی پایین تر هستند که این خود گویای این است که شاگردان سرخیو کونسیسائو هم انگیزه زیادی برای این بازی دارند و قطعا حریف سختی برای تیم میزبان خواهند بود. در مورد ترکیب تیم باید گفت که اوانیلسون در بازی قبلی تیمش مقابل بواویشتا بریس کرد و به همین جهت، امیدوار خواهد بود تا برای این بازی، در ترکیب اصلی پورتو حضور داشته باشد.

در آخرین رویارویی دو تیم، دو هفته پیش تیم پورتو در بازی رفت همین مسابقات با یک گل از سد میلان گذشته بود. این دو تیم یک بار هم در سال 2003 به مصاف هم رفته بودند که آن مسابقه را میلانی ها با نتیجه یک هیچ به سود خود به اتمام رسانده بودند.

وضعیت روسونری در جدول این گروه چندان جالب نیست؛ آن ها با سه گل زده و شش گل خورده و در مجموع با سه باخت از سه بازی، در رده انتهایی جدول این گروه قرار گرفته اند.

پورتو در پنج بازی خارج از خانه اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا فقط یک بار شکست خورده است؛ سه برد داشته و یک تساوی به دست آورده است.

روسونری در سه بازی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا، با اختلاف یک گل شکست خورده است. میلان در شش بازی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا موفق به ثبت کلین شیت نشده است. آن ها پنج بازی آخرشان در لیگ قهرمانان اروپا را با باخت به پایان رسانده اند.

روسونری به طرز عجیبی هر سه مسابقه خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را واگذار کرده است و برای این که شانس اندکی جهت صعود به دور بعد به عنوان تیم دوم داشته باشد، باید امشب پورتو را در سن سیرو شکست بدهد. قرار داشتن در چنین وضعیتی برای تیمی که دَه مورد از یازده بازی ابتدایی خود در فصل جاری سری آ را با پیروزی پشت سر گذاشته است، بسیار عجیب به نظر می رسد. مشکل این جاست که میلان در بازی قبلی مقابل همین پورتو یک هیچ شکست خورد و کار راحتی برای کسب سه امتیاز مقابل نماینده پرتغال ندارد. روسونری همچنان غایبان مهمی دارد که کار تیم را برای نتیجه گرفتن تحت فشار، سخت تر می کند. خبر خوش برای نماینده‌ی ایتالیا، بازگشت فرانک کسیه پس از محرومیت از مسابقه قبلی است.

روزنامه ابولا چاپ کشور پرتغال با اشاره به برگزاری این مسابقه، اعلام کرده که مهدی طارمی، مهاجم ایرانی در این مسابقه در ترکیب اصلی حضور دارد و زوج او در خط حمله پورتو اوانیلسون، مهاجم برزیلی است. طارمی و اوانیلسون در بازی قبل پورتو در لیگ پرتغال مقابل بواویشتا در زمین حضور داشتند که حاصل آن دو گل از اوانیلسون روی پاس طارمی بود.

طارمی در دو فصل به مهره اساسی پورتو بدل شده و بسیاری از هواداران این تیم امیدوارند که مثل بازی‌ های قبل ستاره ایرانی برای تیم پرتغالی بدرخشد. مهاجم ملی پوش کشورمان در لیگ قهرمانان اروپای این فصل با این که در گروه مرگ قرار گرفت، ولی نمایشی عالی در هر بازی از خود به اجرا گذاشت. در جدال مقابل لیورپول تنها گل تیم پورتو را با ضربه سر دیدنی خود به ثمر رساند و در دیدار جنجالی مقابل اتلتیکو مادرید یک پنالتی گرفت که داور آن را مردود اعلام کرد. پنالتی ای که موجب اعتراض شدید رسانه‌ های پرتغالی شد و بسیاری اعتقاد داشتند که هاتگان در آن جا باید یا خطای پنالتی می‌ گرفت یا گل طارمی را قبول می‌ کرد. طارمی در مسابقه مقابل میلان نیز با این که گل نزد، ولی نمایشی خیره کننده از خودش به ثبت رسانید و توانست بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد. او در زدن گل بدشانس بود ولی پاس گل زیبایی به لوئیس دیاز داد تا پورتو در خانه به سه امتیاز ارزشمند دست پیدا کند. 

پورتو اکنون پس از گذشت سه هفته با چهار امتیاز در رده سوم قرار دارد و امیدوار است با شکست میلان راه خود را برای صعود از گروه مرگ هموار سازد. لیورپول با نُه امتیاز صدرنشین این گروه است و تیم اتلتیکو مادرید با چهار امتیاز و تفاضل صفر در رده دوم جای دارد. تیم میلان نیز هنوز امتیازی کسب نکرده و در قعر جدول امید دارد که حداقل راهی لیگ اروپا شود. میلان در سری‌ آ ایتالیا یک تیم قدرتمند بوده و نمایش‌ هایی زیبا از خودش به ثبت رسانده است. آن ها هنوز شکستی را تجربه نکرده‌ اند و پس از گذشت یازده هفته به دَه برد و یک تساوی رسیده‌ اند. مهم ترین مهره کنونی آن ها بی‌ شک زلاتان ابراهیموویچ خواهد بود که در دیدار ابتدای هفته مقابل رم، نمایشی خیره کننده از خودش به اجرا گذاشت. او با این که به تازگی چهل ساله شده ولی همچنان قدرتمند است و می‌تواند ورق بازی را به سود پیولی بازگرداند.

سایت باشگاه پورتو برای پیش‌ بازی این مسابقه عکسی از زلاتان و ژیرو را منتشر کرد و مدعی شد که این دو ستاره می‌ توانند خطرساز شوند. کونسیسائو باید تمام تلاش خود را بکند که با کمک ستاره‌ ای به نام پپه مانع گلزنی آن ها شود. از طرف دیگر، نیم نگاهی به زوج خط تهاجمی فوق العاده خود دارد که به گفته روزنامه اوجوگو انفجاری هستند. طارمی الان بهترین گلزن و گلساز تیم به شمار می‌ رود و مهره بزرگ پورتو در این بازی است. بازیکنانی مثل لوئیس دیاز،‌ اوتاویو، اوانیلیسون، اوریبه و ویتانا نیز می‌ توانند عنصر مهمی برای پیروزی پورتو در این بازی لقب گیرند. ستاره کشورمان در این فصل در مجموع تمام رقابت‌ های پانزده بازی انجام داده و آمار خیره کننده نُه گل را به ثبت رسانده است.

مهدی طارمی برای اولین بار پا به سن سیرو خواهد گذاشت و امیدوار است بتواند حماسه تاریخی علی دایی را تکرار کند. علی دایی با پیراهن تیم فوتبال هرتابرلین در فصل 2000-1999 و در تاریخ ششم مهر 1378 مقابل میلان در سن سیرو گلزنی کرد و باعث تساوی هرتابرلین مقابل میلان شد. تک گل میلان در آن بازی را اولیور بیرهوف به ثمر رساند. حالا طارمی پس از گذشت بیست و دو سال امیدوار است حماسه به یاد ماندنی او را دوباره تکرار کند.

برای میلان در بازی امشب، ماینان، باکایوکو، فلورنتزی، کاستیخو و ربیچ غایب هستند. در مقابل، برای پورتو نیز وندل و اوریبه دیدار امشب در سن سیرو را از دست داده اند.

9404