کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان| یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در ۵ وزن نخست برای ایران

کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان| یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در ۵ وزن نخست برای ایران

پایگاه خبری فوتبالی - نمایندگان ایران در پایان رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال که در شهر بلگراد صربستان برگزار شد صاحب یک مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز شدند.

به گزارش فوتبالی، در پایان مسابقات پنج وزن نخست این رقابت‌ها، امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا، پویا دادمرز و امین کاویانی‌نژاد در اوزان 55 و 77 کیلوگرم به مدال نقره و علیرضا نجاتی و ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج کشتی‌گیران ایران به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه 6 بر یک اختیار بوتیروف از ازبکستان را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه یک بر یک از سد نیهاد گولوزاده از آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. دادمرز در این مرحله تاراس کروپسکی از اوکراین را با نتیجه 9 بر 3 شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل تیلور لامونت از آمریکا با نتیجه 5 بر یک به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر یک مغلوب ماولود ریزمانوف از روسیه شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 63 کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر هروشین از اوکراین را با نتیجه 5 بر یک از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه 7 بر 3 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار در برابر گئورگی تیبیلوف از روسیه با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.
در وزن 77 کیلوگرم امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر آردیت ندوج از آلبانی را از پیش رو برداشت وی در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر مقابل نیکولوز چیخایدزه از گرجستان پیرورز شد.کاویانی نژاد در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی ارکان ارگن از ترکیه را با نتیجه  10 بر 5 مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر سرگئی استپانوف دارنده مدال طلای زیر 23 سال اروپا از روسیه را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی مقابل تاماس لوای دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از مجارستان با نتیجه 5 بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 87 کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه 3 بر یک مغلوب الکساندر کوماروف دارنده مدال برنز اروپا از روسیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی ابتدا با نتیجه 8 بر صفر کومار سونیل از هند را مغلوب کرد و پس از آن مقابل ماکسات سایلایو از قزاقستان با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل تموری چکاسلیدزه از گرجستان با نتیجه 15 بر 7 به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.
 
در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه 6 بر یک نیکولا میلاتوویچ از نروژ را مغلوب کرد وی در دور دوم در یک دیدار نفسگیر با نتیجه 2 بر 1 از سد میخائیل لاپتی اف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله آنتون ساونکو از قزاقستان را با نتیجه 3 بر 1 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 1 فاتیح بوزکورت از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل داوید اوواسپیان دارنده مدال برنز زیر 23 سال جهان از ارمنستان با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در پایان مسابقات پنج وزن نخست تیم ایران با 95 امتیاز در صدر قرار دارد و تیم روسیه با 90 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. تیم‌های ترکیه و مجارستان نیز با 61 و 60 امتیاز در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

1470