سعیدی: حضور تیم امید در المپیک پاریس یک مطالبه ملی است/ از فدراسیون‌ها حمایت حداکثری داشتیم

سعیدی: حضور تیم امید در المپیک پاریس یک مطالبه ملی است/ از فدراسیون‌ها حمایت حداکثری داشتیم

پایگاه خبری فوتبالی- دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: مردم فوتبال را دوست دارند و‌ حضور تیم امید در المپیک توکیو یک مطالبه ملی است.

به گزارش فوتبالی، کیکاووس سعیدی در خصوص پرداخت بخش پایانی بودجه کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌های ورزشی توسط کمیته ملی المپیک، اظهار داشت:  10 درصد از بودجه سال 1400 فدراسیون‌ها باقی مانده که قطعا تا پایان سال پرداخت می‌شود البته در تلاشیم تا این پرداخت زودتر انجام شود. 90 درصد بودجه را به خاطر ضرورت المپیک در اردیبهشت به فدراسیون‌ها دادیم و علاوه بر آن پرداخت‌های حمایتی برای اردوها داشتیم. کمک‌ها ارزی و ریالی بود سعی ما بر این بود که حمایت حداکثری داشته و شرایط مطلوب را برای المپیک با هم افزایی بین کمیته و فدراسیون‌ها ایجاد کنیم. در طی این مسیر بازدیدهای مختلف از اردوها انجام شد و کم و کاستی‌ها بررسی و تصمیم گیری می‌شد.

وی در پاسخ به اینکه برای بازی‌های آسیایی چه حمایت‌های مالی انجام خواهد شد،گفت: برنامه‌ریزی‌ کردیم و  برای 1401 تامین منابع مالی برای اعزام‌ها را در دستور کار داریم و به سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌دهیم. امسال تحلیل‌ها در فدراسیون‌ها انجام می‌شود و نتایج توکیو هم تحلیل شد و حمایت موردی هم در دستور کار خارج از سهمیه فدراسیون‌ها خواهد بود. در کنار وزارت ورزش به سهم خود حمایت لازم را خواهیم داشت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص نتایج تیم امید گفت:خوشبختانه قدم‌های خوبی فدراسیون فوتبال برداشت. الان زمان مناسبی است و هم افزایی خوبی بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال وجود دارد. سرمربی با تجربه‌ای برای تیم امید انتخاب شد. تجربه تلخی برای عدم صعود به المپیک داریم. این بار امید داریم که به المپیک پاریس برویم. مردم فوتبال را دوست دارند و‌ حضور این تیم در المپیک یک مطالبه ملی است. در فرایند فنی و‌ تخصصی تیم امید مداخله نداریم اما هر کجا لازم بوده حمایت کردیم و این حمایت ادامه خواهد داشت.

7474