واکنش صدر اعظم آلمان به تصمیم جنجالی ستاره بایرن مونیخ

واکنش صدر اعظم آلمان به تصمیم جنجالی ستاره بایرن مونیخ

پایگاه خبری فوتبالی - آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعتقاد دارد که شاید جاشوا کیمیش از تصمیم خود در مورد واکسن نزدن صرفنظر کند.

به گزارش فوتبالی، مخالفت کیمیش با واکسیناسیون باعث شده تا برخی او را الگوی بدی برای جامعه بدانند. با این وجود صدراعظم آلمان مصاحبه ای با نشریه "فرانکفورتر آلیماینه زیتونگ" داشت و یادآوری کرد که واکسیناسیون در آلمان اجباری نیست و افزود:" شاید کیمیش در تصمیم خود تجدید نظر کند. او بازیکنی بسیار متفکر است و همه این را می دانیم."

تصمیم کیمیش در مورد واکسن نزدن جنجال زیادی را در آلمان ایجاد کرده است چرا که خیلی ها اعتقاد دارند که بازیکن تیمی نظیر بایرن مونیخ باید الگوی بهتری در جامعه باشد. در حال حاضر روند ابتلا به کرونا در آلمان رو به افزایش است که میانگین هفتگی 145 مورد از هر صد هزار نفر به تازگی در این کشور ثبت شده است. در حال حاضر 66 درصد جمعیت در آلمان واکسیناسیون کامل را انجام داده‌اند.

کیمیش اخیرا گفته بود که حاضر نیست که واکسن بزند چرا که نظرات شخصی خودش را دارد و از نظر او شواهد کافی برای تاثیرات واکسیناسیون در درازمدت وجود ندارد. کیمیش احتمال واکسیناسیون در آینده را رد نکرده اما با این وجود صحبت هایش جنجال بزرگی را درون و خارج از فوتبال آلمان ایجاد کرده است و برخی از اعضای جنبش ضد واکسیناسیون از او حمایت می کنند. 

اخیرا یولیان ناگلسمن سرمربی بایرن مونیخ با وجود واکسینه شدن به کرونا مبتلا شده و همین مسئله جنجال‌ها را افزایش داده است.

4125