موسوی: حضور زنان در ورزشگاه‌ها از الزامات فیفا است

موسوی: حضور زنان در ورزشگاه‌ها از الزامات فیفا است

پایگاه خبری فوتبالی- نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال گفت: حضور زنان در ورزشگاه‌ها از الزامات فیفا و نیازمند یک کار جمعی است و کار کمیته زنان نیست. باید برخی از نهادها در این زمینه کمک کنند و فکر نمی‌کنم مخالفتی هم در این زمینه وجود داشته باشد. 

به گزارش فوتبالی، شهره موسوی روز شنبه در حاشیه مراسم نکوداشت روز مربی اظهار داشت:مربیان جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ‌سازی و ورزش دارند و در عین حال می‌توانند تیم قدرتمندی بسازند و آن را به بالاترین سطح برسانند. صعود ملی‌پوشان فوتبال به مرحله گروهی قهرمانی آسیا حاصل کار جمعی است. در این موفقیت تمام اعضای کادر فنی فدراسیون دخیل هستند و کادر فنی و بازیکنان با اراده این اتفاق را رقم زدند.

نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال عنوان کرد: ویژگی خاص سرمربی تیم ملی فوتبال زنان سبب شد تا ملی‌پوشان به عنوان نماینده ایران در جام ملت‌های آسیا انتخاب شوند. مربیان خوب زیادی در کشور فعالیت می‌کنند و انتخاب «مریم ایراندوست» به عنوان سرمربی سخت بود اما عزم وی موجب این موفقیت شد.

وی افزود: در کنار تیم فوتبال زنان ماندم و حمایت کردم تا بتواند به این موفقیت برسد. در این مدت سعی کردم تا شرایطی که لازم بود فراهم کنم و این حاصل اراده جمعی و نگاه «شهاب‌الدین عزیزی خادم» رییس فدراسیون بود. امیدوارم این نگاه به ورزش زنان و فوتبال ادامه داشته باشد. اراده حمایت از فوتبال زنان وجود دارد و می‌دانیم که می‌توانیم با قدرت به جام جهانی صعود کنیم.

موسوی ادامه داد: تیم ملی فوتبال زنان در قرعه کشی جام ملت‌های آسیا در گروه اول با کشورهای هند، چین تایپه و چین قرار دارد. چین سال‌هاست عنوان قهرمانی را یدک می‌کشد. این اتفاق ما را مصمم‌تر می‌کند تا قبل از اعزام برنامه‌های بهتری داشته باشیم  و مسابقات را جدی‌تر دنبال کنیم اما اصلا از اینکه به جام جهانی صعود نکنیم، ناامید نیستیم.

وی یادآور شد: بارها ثابت شده که ایرانی‌ها وقتی در شرایط سخت قرار می‌گیرند، بهتر عمل می‌کنند و غیرممکن‌ها را ممکن می‌سازند. بازیکنان خیلی پراراده هستند و تصمیم جدی برای صعود به جام جهانی دارند.

نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال اضافه کرد: اردوهای بسیار خوبی برای ملی‌پوشان تدارک دیدیم و تقاضا دادیم تا دیدار تدارکاتی با تایلند داشته باشیم. به دنبال این هستیم تا بازیکنان با تیم‌های سخت بازی تدارکاتی داشته باشند. همچنن اردوی ۱۰ روزه‌ای را ملی‌پوشان در بلژیک خواهند داشت. این نخستین بار است که تیم ملی فوتبال زنان در کشوری اروپایی در اردو داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: حضور زنان در ورزشگاه اتفاق بزرگی است و ۲ روز گذشته، ۲ نماینده مجلس در تمرین تیم ملی حضور داشتند و این موضوع مطرح شد. یکی از الزامات فوتبال این است که زنان هم در ورزشگاه‌ها حضور یابند اما باید شرایط و زیرساخت‌ها با حفظ ارزش‌ها فراهم شود.

موسوی ادامه داد: حضور زنان در ورزشگاه‌ها، نیازمند یک کار جمعی است و کار کمیته زنان نیست. باید برخی از نهادها کمک کنند و فکر نمی‌کنم مخالفتی هم در این زمینه وجود داشته باشد. امیدوارم این امر رخ دهد زیرا جزو الزامات فیفا است.

وی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال زنان یادآور شد: اگر این هفته با رییس فدراسیون به جمع‌بندی برسیم، سرمربی تیم ملی در نیمه آبان به طور رسمی اعلام می‌شود.

در این مراسم از شهره موسوی و تمام اعضای کادر فنی زنان فدراسیون فوتبال تقدیر به عمل آمد.

گروه‌بندی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

گروه اول: هند (میزبان)، چین، چین تایپه و ایران

گروه دوم: استرالیا، تایلند، فیلیپین و اندونزی

گروه سوم: ژاپن، کره جنوبی، ویتنام و میانمار

جام ملت‌های آسیا از ۳۰ دی تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ به میزبانی هند برگزار می‌شود. ۲ تیم اول و دوم هر گروه و ۲ تیم برتر از میان تیم‌های سوم گروه‌ها به مرحله حذفی مسابقات صعود می‌کنند.

تیم ملی فوتبال زنان ایران امسال با گذشتن از سد بنگلادش و اردن، برای نخستین‌بار سهمیه حضور در مسابقات جام ملت‌های آسیا را کسب کرد.

چین، چین تایپه و هند به ترتیب در رتبه‌های ۱۷، ۴۰ و ۵۷ رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی فوتبال قرار دارند و در میان تیم‌های آسیایی به ترتیب چهارم، هشتم و یازدهم هستند. ایران تیم ۷۲ جهان و ۱۴ آسیا است.

6641