چه شرکتی کارگزار قرمزها می‌شود؟/ 72 ساعت سرنوشت‌ساز برای خزانه پرسپولیس

چه شرکتی کارگزار قرمزها می‌شود؟/ 72 ساعت سرنوشت‌ساز برای خزانه پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی- در فاصله سه روز تا اعلام برنده مزایده کارگزاری پرسپولیس، گمانه زنی‌ها در این خصوص بالا گرفته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، پرسپولیس در حالی به استقبال بازی هفته سوم در مقابل آلومینیوم اراک می‌رود که این بازی تحت تاثیر مسائل پیرامونی این باشگاه قرار دارد؛ از دعوت سه بازیکن به کمیته اخلاق تا تسویه حساب پرونده کالدرون و البته مسئله‌ای مهمتر یعنی معرفی کارگزار اسپانسری جدید.

باشگاه پرسپولیس از حدود یک ماه پیش مزایده خود را از طریق سامانه الکترونیکی دولت و در حالی آغاز کرد که باتوجه به زمانبر بودن فسخ قرارداد با کارگزار قبلی، تصمیم گروه کارشناسی قوه قضاییه و وزارت ورزش، این مزایده به درازا انجامید اما حالا به نظر می‌رسد پرسپولیس با کارگزاری جدید پای به ادامه فصل خواهد گذاشت.

در این مدت شرکتهای زیادی برای شرکت در این مزایده اعلام آمادگی کردند اما مشتریان جدی پس از رایزنی و تلاش برای جلب نظر باشگاه و همچنین اطلاع از سایر مشتری‌ها، پاکت پیشنهاد خود را امروز و فردا به باشگاه پرسپولیس ارسال می‌کنند. آنها تا سال 19 فردا برای ارسال پاکات فرصت دارند.

اگرچه در این مدت مشتریان جدی تلاش کرده‌اند تا با مدیریت باشگاه ارتباط برقرار کنند اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که چه شرکتی برنده این مزایده خواهد بود اما به نظر می‌رسد که شرکتهای ارتباطی دیجیتال، شانس بیشتری برای گرفتن امتیاز کارگزاری داشته باشند. چرا که از یک سو پرسپولیس اعلام کرده تنها بخشی از فضای تبلیغاتی اش را در اختیار کارگزار جدید قرار خواهد داد و از سوی دیگر این بخش در فضای مجازی سهم بیشتری دارد که این فضا به صورت طبیعی بستر مناسب تری برای شرکتهای ارتباطی خواهد بود.

پرسپولیس فصل گذشته با قرارداد سالیانه 110 میلیارد فضای تبلیغاتی اش را در اختیار آتیه داده پرداز قرار داده بود اما حالا شنیده‌ها از افزایش ویژه این رقم حکایت دارد که شرایط پرسپولیس را تغییر خواهد داد. البته باشگاه پرسپولیس ترجیح می‌دهد این رقم مخفی بماند اما حتی این احتمال وجود دارد که در رقابت مزایده، پاکتی با ارزش حدود دو برابری این مقدار هم برنده شود؛ هرچند که رقم پایه پرسپولیس کمتر از این درج شده است.

با این حال به نظر می‌رسد پرسپولیس کل فضای تبلیغاتی اش را با رقمی در اختیار شرکتهای تبلیغاتی قرار دهد که حداقل  از 180 میلیارد گذر کند. قرمزها این فصل به پاداش لیگ قهرمانان آسیا دسترسی ندارند و نمی‌توانند به این پشتوانه استقراضی را انجام دهند و به همین خاطر رقم پرداختی از سوی کارگزار، تنها منبع مالی جدی قرمزها برای اداره باشگاه خواهد بود.

به هر حال با پایان مزایده در ساعت 19 شنبه، کارشناسان باشگاه پرسپولیس به سوی پاکتها خواهند رفت و یک روز را به بررسی خواهند گذراند و سپس دهم آبان زمان اعلام برنده خواهد بود که با معرفی برنده مزایده، باشگاه پرسپولیس از روز یازدهم آبان، برگی جدید در تاریخش را ورق خواهد زد.

6641